• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Cavia verliest tanden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tamara96

Tamara96

Lid
Hallo allemaal,

Zoals altijd wilde ik begin van de avond mijn cavia's naar binnen halen na een middagje in de tuin. Toen ik één van mijn twee heren wilde pakken zag ik dat er iets wits aan zijn mondje hing. Toen ik hem optilde viel het eraf. Het bleek een tand te zijn! Natuurlijk heb ik meteen zijn mondje gecontroleerd en wat bleek: hij is zijn bovenste twee snijtanden kwijt. Ze zijn niet afgebroken, maar helemaal weg. Ik controleer regelmatig de gebitten van mijn mannen en ik heb nooit iets vreemds ontdekt. De tanden zijn ook nooit te lang geweest. Hoewel het natuurlijk een stuk langzamer gaat dan normaal (hij kan immers niets meer afbijten) eet hij nog wel goed. Verder oogt hij goed en gedraagt hij zich zoals altijd. Het is wel een heer die al aardig op leeftijd is: 5 jaar oud. Is dit iets wat vaker voorkomt bij oudere cavia's? Moet ik mij zorgen maken? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Alvast bedankt!

Willemijn-4

Willemijn-4

Bekend lid
Je moet eerst inloggen of registreren om dit antwoord te kunnen zien.

Django

Bezoeker

Meccie

Meccie

Bekend lid

Tamara96

Tamara96

Lid

Roos

Bezoeker

Ronald

Ronald

Moderator
Medewerker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen