Cavia plotseling dood

Status
Niet open voor verdere reacties.
o0debbiej0o

o0debbiej0o

Bekend lid
Ik weet niet zo goed waar ik doet moet plaatsen, dus doe ik het hier. Staat het verkeerd, dan mag het uiteraard verplaatst worden.

Dit berichtje plaats ik voor een vriendin om misschien meer opheldering te krijgen over de dood van haar cavia.

Zojuist vind ik Spunk dood in de kooi.
Ik snap er echt niks van, want vanmorgen was er helemaal niks aan de hand. Ik check ze altijd als ik ga en als ik binnen kom (ze staan op mijn slaapkamer). Geen bijtwondjes of niks.
Echt afschuwelijk, want ik heb 2 broertjes en ze zijn nog geen jaar oud.

Ik ga zo meteen de hele kooi grondig verschonen, omdat ik niet weet of er iets aan de hand kan zijn geweest. Ik heb ook meteen Splinter gecontroleerd. Daar is werkelijk niks mee aan de hand. Heel levendig, eet goed en geen diarree ofzo.

Ik weet niet wat ik nu moet doen. Splinter is echt nog heel jong. Ik kan hem toch niet zijn hele leven alleen laten zitten? Zou het wel lukken om er een jong caviaatje bij te zetten? Ik wil geen zeugje (omdat ik niet wil fokken), maar 2 beren die elkaar niet kennen...?

Inmiddels heb ik de kooi helemaal schoon gemaakt. Ik ben niks vreemds tegen gekomen... Aan Splinter is echt niks te zien...

Ik snap gewoon niet dat hij midden in de kooi lag. Je zou toch zeggen dat hij wat bescherming op zou zoeken om te sterven? Misschien is het wel heel plotseling gebeurd...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem niet regelmatig heb gewogen. Maar er was ook echt niks vreemd aan hem te merken. Hij at goed en hij hield zijn tanden goed bij (ik heb daar speciaal veel materiaal voor in de bak liggen, wat hij ook gebruikt). Ook dat hij midden in de bak lag vind ik vreemd. Dat geeft toch wel aan, dat hij zich niet slecht voelde? Ik kan me voorstellen dat hij dan in een huisje wat bescherming op zoekt...

Ik wil Splinter niet alleen laten zitten, dus ik denk dat ik op zoek moet gaan naar een beertje. Ik ben alleen echt bang dat het niet goed blijft gaan. Als de nieuwe cavia klein is, dan zal het nog wel lukken. Maar als hij ouder word en dominanter? Daar is -helaas- niks over te zeggen vrees ik...

Ik heb de vriendin al een jong beertje aangeboden uit mijn nestje (mocht er 1 tussen zitten). En anders gaan we opzoek naar een ander klein leuk beertje.

Heeft iemand enig idee?

Soscha*

Soscha*

Actief lid
Je moet eerst inloggen of registreren om dit antwoord te kunnen zien.

yolanda

yolanda

Bekend lid

SweetDeeDee

SweetDeeDee

Lid

Funny Farm Cavia's

Funny Farm Cavia's

Bekend lid

samoa

samoa

Bekend lid

o0debbiej0o

o0debbiej0o

Bekend lid

Syl30

Syl30

Actief lid

De Lieverdjes

Bezoeker

Funny Farm Cavia's

Funny Farm Cavia's

Bekend lid

jackie

jackie

Bekend lid

Claudia Peruvians Helmond

Bezoeker

o0debbiej0o

o0debbiej0o

Bekend lid

rex

rex

Actief lid

Ronald

Ronald

Moderator
Medewerker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Nanoe
Reacties
268
Bekeken
15.459
Ronald
Ronald
mamavanvier
Reacties