• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige Cavia Community.

Note: Kun je niet meer inloggen als bestaand forum lid? Stuur ons dan via contact een berichtje.

Cavia met mijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mireille1974

Gevorderd
Lid
31 jan 2012
Reacties
494
Aantal Cavia's
7
Hallo allemaal,
Sinds oudejaarsdag hebben wij 2 leuke, lieve cavia's. Het zijn 2 beertjes die bij elkaar zitten. Nu heeft 1 van de cavia's mijt. Na het zien van de grote kale plek op zijn rug ben ik direct naar de dierenarts gerend. (omdat hij lang haar heeft en je de plek niet voelde weet ik niet hoeveel dagen de kale plek er al zat) De dierenarts vertelde mij dat dit mijt is en dat de cavia hiervoor 2 injecties moest hebben. Omdat zijn broer in dezelfde kooi zit moest deze preventief behandeld worden. 6 februari moeten de heren weer terug om de 2e prik te halen. Nu vraag ik mij af of het inderdaad noodzakelijk is dat de mijt door een dierenarts wordt behandeld. Omdat ik helemaal nieuw ben in Cavia-Wereld zou ik graag wat advies hebben van meer ervaren eigenaars. Is mijt bijvoorbeeld hetzelfde als schurft? :icon_question: En moet je met mijt inderdaad naar de dierenarts of is er ook een manier om dit goed zelf te verhelpen. Ik zou dit graag willen weten om bij een evt herhaling van het probleem adequaat actie te kunnen ondernemen. Ik ben nl. wel erg geschrokken van wat een dierenarts rekent voor nog geen 5 minuten binnen zijn. (97.50 Euro :icon_eek:) Natuurlijk wil ik er absoluut voor zorgen dat het de mannen aan niets ontbreekt en wil ik ze absoluut gezond hebben, maar als het in de toekomst iets voordeliger zou kunnen is dat erg prettig! (het gaat hier om 2 kleuters, geb. circa 25 nov. 2011)
Vast bedankt voor het advies!
Groetjes Mireille

De patient in kwestie: snuffie.jpg

snuffie.jpg

Ria Claassen

Gast
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

anneke

Gast

Ria Claassen

Gast

Mireille1974

Gevorderd
Lid
31 jan 2012
Reacties
494
Aantal Cavia's
7

Ronald

Webmaster
Medewerker
Lid
13 mrt 2003
Reacties
9.100
Land
Netherlands
Aantal Cavia's
2+

Status
Niet open voor verdere reacties.