• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Cavia knuffeliger maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Knabbel

Knabbel

Actief lid
Wij hadden eerst 2 cavia's, 2 beertjes (Knabbel en Siepje). Nu is Knabbel vorige week zaterdag helaas doodgegaan en is alleen Siepje nog over (ook bijna 5 jaar).

Knabbel was altijd de knuffelcavia en Siepje hield zich altijd wat op de achtergrond, piepte nooit, en was altijd wat schuwer. Knabbel was altijd de brutale zeg maar, piepte om eten, iets lekkers, etc.

Nu Knabbel dood is, piept Siepje gelukkig wel wat meer, maar knuffelen wil ie bijna niet. Ik krijg 'm met veel moeite uit de kooi (hij rent de kooi rond of verstopt zich onder het hooi of in zijn huisje). Als hij op schoot ligt, lijkt ie het maar niets te vinden en wil er zo snel mogelijk af. Ik kan 'm soms aaien als ie in de kooi zit, maar vaak duikt ie ook weg.

Ik heb 'm al proberen te lokken met lekkere hapjes (komkommer, worteltje, etc), maar dat helpt niet.

Ik weet dat elk caviaatje zijn eigen karaktertje heeft, maar het doet me wel erg verdriet dat hij zo schuw is en niet wil knuffelen. Heeft iemand tips hoe ik dit nog kan veranderen?

Hij lijkt verder niet echt te treuern om Knabbeltjes dood. Hij eet goed en is ook best vrolijk, hij wil alleen niet geknuffeld worden.

groetjes,

Jeanette

Tribble

Tribble

Lid
Je moet eerst inloggen of registreren om dit antwoord te kunnen zien.

Mirjam

Bezoeker

Audrey

Bezoeker

Knabbel

Knabbel

Actief lid

Ronald

Ronald

Moderator
Medewerker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen