• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige Cavia Community.

Note: Kun je niet meer inloggen als bestaand forum lid? Stuur ons dan via contact een berichtje.

Cavia heeft schilfers en onderkant wordt kaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

CH4RIS

Gast
Hoi beste mensen!

Ik heb al sinds jaar en dag cavia's, maar toch verrassen ze me telkens weer met nieuwe ziektes/aandoeningen die ze opdoen.

Nu heb ik dus een zeugje (ongeveer 5 jaar) die twee weken geleden minder ging eten en erg stilletjes werd. Ze kreeg een röntgenfoto en daarop was duidelijk een gasbuik te zien. Haar vriendinnetje was 3 dagen eerder overleden, dus misschien was ze daar wel gestrest van. We kregen cisaral en metacam mee en het leek steeds beter te gaan, ze werd wat levendiger, maar toen begon ze steeds als je haar neerzette met haar kontje te wiebelen alsof ze niet lekker zat. Tweede keer naar de dierenarts en die kijkt op haar buikje en ze heeft kale plekken en haar huid is droog en gebarsten! Antiparasiet druppels voor in haar nek en arniflor gel meegekregen waar we haar 3 maal daags mee invetten en we proberen de ondergrond in de kooi droog te houden, maar het wordt niet beter. Ze heeft nu een hele kale buik en de huid op haar voetje laat nu ook los. Ze zit zichzelf af en toe ook op de rug te bijten alsof ze jeuk heeft en ze zit onder de huidschilfers. Ze eet nu wel een beetje maar niet veel, ze valt af.

Nu hadden we op dit forum gevonden dat US Teddies (dat is ze) vaker een droge huid hebben en dan een havermelkbadje moeten, dat hebben we dus vanochtend gedaan, maar ik vraag me echt af of dit het is.

Heeft iemand een idee wat het is en wat we kunnen proberen met haar?

Groetjes,

Charissa

Dordt

Gast
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

CH4RIS

Gast

NCF News Bot

Moderator
Lid
25 okt 2019
Reacties
8

Status
Niet open voor verdere reacties.