• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Cavia eet en drinkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

marc

Lid
Wij (mijn vriendin en ik) hebben een cavia van ongeveer 3 jaar (mannetje) en hij eet en drinkt al een dag of 6 niet meer. We zijn dus nu al een paar dagen met dwangvoeding bezig (via pipet) en dat slikt hij prima door.

We zijn al naar een dierenarts geweest, maar deze geeft aan dat hij gewoon gezond is. Zijn tanden zijn geknipt, dus daar kan het probleem van het niet eten niet aan liggen.

Nu heb ik diverse sites afgezocht naar een oplossing, maar weet niet honderd procent zeker of hier de oplossing in zit.
Ik heb het vermoeden dat hij een verstopping in de darmen heeft, en daarom hebben we een beetje zonnebloemolie toegedient via een pipet.

We hebben net aan de onderkant van de cavia gekeken, maar konden niet echt met zekerheid zien of hij ook verstopt is. Er zit wel wat ontlasting, maar dat is niet dik. Hetgeen wat net aan de buitenkant zat, hebben we verwijderd.

Als ik zachtjes druk met mijn handen aan de onderkant en aan de achterkant dan piept hij, volgens mij omdat hij dus pijn heeft.

Kan iemand mij vertellen wat er mogelijk gaande is ? Ik weet dat het een beetje onduidelijk allemaal is en dat er legio mogelijkheden kunnen zijn, maar toch probeer ik het.

Mocht het nodig zijn, dan kan ik een foto maken van hoe hij er uit ziet.

Alvast bedankt voor een antwoord....

Oh ja, hij heeft nu af en toe een beetje stuipjes... kan dat komen omdat zijn darmen de olie hebben opgenomen ? Want volgens mij is het nou niet echt een prettig gevoel voor hem...

marc

Lid
Je moet eerst inloggen of registreren om dit antwoord te kunnen zien.

Bellamy

Bezoeker

beertjeanita

Bekend lid

bianca schepers

bianca schepers

Lid

Ronald

Ronald

Moderator
Medewerker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

CathyRolf
Reacties
7
Bekeken
1.107
Ronald
Ronald
Reacties
21