• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Beertje koppelen met een jonge of volwassen beer? (castreren (nog) geen optie!)

Status
Niet open voor verdere reacties.

LindaG

Bezoeker
Ik heb een beertje van een half jaar oud die sinds hij bji mij is (hij was toen 12 weken) bij een volwassen beer heeft gezeten, ging prima helemaal dikke mik.
Maar het jonge beertje is momenteel herstellende van een atac/herseninfarct (kopje scheef, snel moe en deels verlamd aan voorpootje etc.) na bezoek dierenarts en medicijnen is hij gelukkig nu weer zo goed als helemaal hersteld :icon_smile: maar zijn maatje (de volwassen beer) is helaas vorig weekend overleden :icon_cry:.
Nu het jonge beertje zo goed als helemaal genezen en opgeknapt is zit hij sinds gister echt te roepen om een vriendje (ik heb nog meer cavia's een vrouwengroep van 12 en die hoort hij denk ik) dus ik vind het zielig om 'm alleen te laten zitten.

Wat is verstandig? castreren durf ik (nog) niet omdat hij dus net die atac heeft gehad en dan nog kan hij niet in de vrouwengroep omdat daar al een gecastreerd mannetje bij zit. Dit is zijn broertje die, al gelijk toen ik ze gekocht had, heel dominant en gemeen was naar zijn broertje toe. Ik heb ze dus gelijk apart moeten zetten en het 'lieve' broertje aan een ouder beertje (uit de caviaopvang) gekoppeld wat dus gelijk heel goed ging en het andere dominante beertje gecastreerd zodat deze in de vrouwengroep kon.

Ik zit nu toch te denken om maar een heel jong (en rustig?) beertje erbij te zetten of zou een volwassen (rustige) beer toch ook wel kunnnen omdat hij al met een volwassen beer samen heeft gezeten en dit gewoon heel goed ging?
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Serina

Serina

Bekend lid
Je moet eerst inloggen of registreren om dit antwoord te kunnen zien.

Sasika

Sasika

Bekend lid

caviastal hilton

caviastal hilton

Bekend lid

LindaG

Bezoeker

Ronald

Ronald

Moderator
Medewerker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen