• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Beertje alleen

Caafje1709

Caafje1709

Lid
Hoi!

Ik had een paar weken geleden vanuit het dierenasiel twee beertje geadopteerd. Ze waren samen gedumpt buiten bij het hek..
Ze waren allebei niet gecastreerd, omdat ze samen binnen waren gebracht en dit redelijk goed ging tussen beiden.

Helaas is afgelopen weekend 1 van de twee beertjes plotseling overleden. Dierenarts kon de precieze oorzaak niet goed vinden, maar gokte op gebitsproblemen door het acute optreden van veel speeksel in zijn bekkie. Is daar direct aan geholpen, maar hij heeft het helaas niet gered.

Ik wil nu uiteraard heel graag een vriendje of vriendinnetje voor mijn caafje erbij. Maar hoe pak ik dit aan?

Mijn idee is nu om mijn beertje toch te laten castreren, met daarna 5/6 weken wachttijd en er dan één of twee vriendinnetjes bij te plaatsen.

Maar dan is hij wel tot die tijd alleen…

Hebben jullie ervaring hiermee? Of eventueel nog andere tips voor combinaties oid?

Een nieuw beertje erbij vind ik ook spannend, omdat ik niet zeker weet of dit goed zal gaan.

Alvast bedankt voor het meedenken

Bijlagen

• D6A78476-1B98-449D-B109-6AEB82FF2EAF.jpeg
    D6A78476-1B98-449D-B109-6AEB82FF2EAF.jpeg
    419 KB · Bekeken: 16

Vergelijkbare onderwerpen

Sarah van der Meer
Reacties
15
Bekeken
623
Ronald