• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige Cavia Community.

Note: Kun je niet meer inloggen als bestaand forum lid? Stuur ons dan via contact een berichtje.

antibiotica voor zwangere zeug?????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Caviastal Lothlórien

Gast
Kom ik vanmorgen de stal binnen, zit Lúthien ineens enorm te pruttelen bij het ademhalen. Gisterenavond nog niets en nu een 'koffiepotje'. Ik heb wel astracycline, sivotine (chloortetracycline), sulfatrim en synulox in huis, maar Lúthien is zwanger en moet nog een weekje of twee. En ik onderdruk dit soort ademhalingsproblemen altijd liefst in een zo vroeg mogelijk stadium.

Bij mijn ratten wist ik dat ik veilig sivotine kon geven omdat de lever van de moeder en de placenta's samen alle schadelijke stoffen filteren zodat de jongen niets krijgen. Maar bij cavia's ben ik daar ineens niet meer 100% zeker van, wie weet of dit veilig is???

Moet nu helaas ervandoor maar als ik weer inlog (uiterlijk vanavond) hoop ik maar dat iemand me kan geruststellen...

lilian

Beginnend
Lid
15 nov 2006
Reacties
0
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

zoeperzazke

Gast

Truffeltje

Gast

Caviastal Lothlórien

Gast

Truffeltje

Gast

Ronald

Webmaster
Medewerker
Lid
13 mrt 2003
Reacties
9.095
Land
Netherlands
Aantal Cavia's
2+

Status
Niet open voor verdere reacties.