• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Ai..eerste vlieg gisteren gesignaleerd... ik zoek raad om mijn cavia's te beschermen tegen vliegen

cathy1812

cathy1812

Lid
Hallo iedereen,

Achter onze tuin hebben wij een weiland met koeien.
Vorige zomer heb ik verschillende anti-vliegsprays die niet schadelijk voor cavia's zijn uitgeprobeerd bij het reinigen van de caviaflat
Helaas zelfs als de hokken proper zijn vind ik na enkele dagen soms cocons of larven van vliegen in de bodembedekking.
Van de eigenaar vd woning mogen wij geen vliegendeur installeren, dus we hebben van die lamellen aan de deur maar dat volstaat niet.
We hebben ook een electrische insectenlamp, volstaat niet.
Ik dacht nu een groot loshangend vliegennet voor hun flat vast te plakken maar dat is niet een mooi zicht en onpraktisch.
Ik was aan het denken of er geen kleine vliegengaasdeurtjes bestaan die je open en toe doet met een magneet zoals een normale vliegendeur, maar ik vind niet direct iets op internet.
Weet er iemand die dit maakt of verkoopt en ook levert over heel België?
In bijlage mijn caviaflat.
Ik dacht aan 2 deurtjes , 1 aan de linkse kant dat verticaal doorloopt over beide verdiepingen en 1 aan de rechtse kant, dat je dan zogenaamd 2 kastdeuren hebt... als jullie mij kunnen volgen.

bedankt voor de tips !

Bijlagen

• caviaflat 1m60.jpg
    caviaflat 1m60.jpg
    169 KB · Bekeken: 33

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
9
Bekeken
653
NCF News Bot
NCF News Bot