• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige Cavia Community.

Note: Kun je niet meer inloggen als bestaand forum lid? Stuur ons dan via contact een berichtje.

3 beertjes, 2 maken ruzie, hoe oplossen?

mg1991

Beginnend
Lid
21 mei 2021
Reacties
0
Landen vlag
Hoi allemaal,

Ik heb drie beertjes, ik wist dat het een risico was, maar ik kon het toch niet laten.
Poké en Pablo zijn geboren in oktober, heb ik sinds november, en zijn allebei inmiddels gecastreerd toen ze 4 maanden waren.
Jackson is erbij gekomen eind februari, hij is van eind januari. Hij mag 9 juni gecastreerd worden.
Poké was altijd het baasje van de groep, en Jackson was een vrolijk huppelend piepend ding dat erbij kwam, en het gaf geen problemen.
Jackson gaat nu dus de puberteit in, vertoont wat meer seksueel gedrag, en er zijn sinds deze week problemen tussen Jackson en Poké. Dit is zo uit de hand gelopen dat ik ze heb zien vechten. Poké heeft wat kleine schaafwondjes op zijn neus. Maar bij Pablo ontdekte ik ook een grotere wond op zijn neus (vermoedelijk gebeurd toen ik niet thuis was). Volgens mij heeft Jackson dus ook Pablo gebeten. Ik heb Jackson apart gezet.
Eigenlijk wil ik toch graag weer dat ze vriendjes gaan worden, vooral ook na de castratie. Daarnaast merk ik dat Jackson het echt niet leuk vindt om apart te zitten. Hij was ook juist altijd zo speels met de rest. Wat is nu het beste om te doen?
Ik probeerde Poké en Jackson vanochtend op schoot even samen te doen, maar Jackson werd wel gelijk agressief richting Poké. Vanochtend gingen Poké en Pablo vervolgens ook klappertanden als ze Jackson alleen al zagen en ze leken ook bang voor Jackson.
Ik heb nu in mijn woonkamer twee rennetjes gemaakt, en Poké en Pablo samen in 1 ren gezet, en Jackson in het andere. De rennetjes zitten tegen elkaar aan, dus ze kunnen elkaar zien. In het begin gaf dit wat klappertanden, maar de rust is er nu. Ik merkte sowieso vooral probleem tussen Poké en Jackson. Pablo ging al snel meer vriendelijke toenadering zoeken bij Jackson. Vandaar dat ik Pablo en Jackson heb geprobeerd samen op schoot te houden en dat ging goed. Met Poké en Jackson durf ik het nog even niet aan.
Ik wil graag dat ze aan elkaar gewend blijven, omdat ik ze na Jackson's castratie toch weer wil proberen succesvol te koppelen.
Hoe denken jullie hierover, hebben jullie misschien tips of ervaringen?
Ik hoor het graag en alvast heel erg bedankt!

Groetjes

Zephyr

Ervaren
Lid
29 jul 2019
Reacties
687
Aantal Cavia's
3
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

mg1991

Beginnend
Lid
21 mei 2021
Reacties
0
Landen vlag

Zephyr

Ervaren
Lid
29 jul 2019
Reacties
687
Aantal Cavia's
3

mg1991

Beginnend
Lid
21 mei 2021
Reacties
0
Landen vlag

Zephyr

Ervaren
Lid
29 jul 2019
Reacties
687
Aantal Cavia's
3

Anna 1973

VIP
Lid
24 aug 2018
Reacties
2.112
Aantal Cavia's
2
Landen vlag