• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige Cavia Community.

Note: Kun je niet meer inloggen als bestaand forum lid? Stuur ons dan via contact een berichtje.

Knuffelcavia's aangeboden

Castraten, knuffelzeugen en knuffelberen

Waar je op moet letten! Forumleden mogen alleen eigen dieren adverteren en verhandelen. Vermeld ras en kleur in de titel. Vermeld leeftijd en geslacht van de cavia. Geef aan in je advertentie als je alléén serieuze reacties wilt ontvangen, niet relevante reacties zullen dan worden verwijderd. In 1 topic mogen meerdere dieren aangeboden worden, geef duidelijk aan in het topic welke cavia nog wel en welke niet meer beschikbaar is. Leden mogen alleen topic in het onderdeel ''Cavia's...
Goed huis voor Maxi gezocht. Al een paar jaar hebben wij Lewis en Maxi vanuit de opvang bij ons in huis wonen. Helaas moeten wij Lewis inlaten slapen en blijft Maxi achter. Omdat wij willen stoppen met cavia’s en haar niet alleen willen laten zoeken wij een goed huis met vriendjes waar Maxi haar laatste jaren goed terecht kan. Maxi is een flinke knappe lieve dame van ca 4,5 jaar ze is in de opvang geboren en wij zijn haar eerste huis. We hebben haar beloofd dat ze niet weer terug hoeft...
Op dit moment zijn er in mijn stalletje nog een aantal leuke diertjes te koop, zowel zeugjes als beertjes van verschillende leeftijden; Voor meer informatie kun je altijd een kijkje nemen op mijn website (caviastalabsalom.weebly.com), ook zijn wij te vinden via Facebook of door mij een berichtje sturen (PB of e-mail naar [email protected]).
Omdat de kooi nu echt te klein wordt hebben we moeten besluiten 7 jonge cavia's te verkopen. Mijn dochters vinden het vreselijk, maar het is echt te veel. Het zijn 3 zeugjes en 4 beertjes met de namen: Luna, Mila, Pip, Indy, Snow, Saar en Belle. Ze gaan alleen naar een goed tehuis, waarvan we weten dat ze goed verzorgd en geliefd worden.
Met pijn in mijn hart bied ik deze langharige knuffels aan. Ze zijn 1 jaar oud. Ik heb deze per ongeluk gekregen toen ik de mama cavia zwanger uit het asiel had opgehaald. (uiteraard wist het asiel niet dat ze toen zwanger was) Mijn hok en mijn hart is groot genoeg dus ze mochten blijven Echter zijn mijn privé omstandigheden dusdanig veranderd en zal dit helaas de komende jaren nog even hectisch blijven Ik kan deze lieverds niet de zorg geven die ze verdienen Omdat ze zo ontzettend leuk...
Op dit moment zijn er in mijn stalletje nog een aantal leuke diertjes te koop, zowel zeugjes als beertjes van verschillende leefijden; Voor meer informatie kun je altijd een kijkje nemen op mijn website (caviastalabsalom.weebly.com), ook zijn wij te vinden via Facebook of door mij een berichtje sturen (PB of e-mail naar [email protected]).
Zoe en bloesem zijn zeugjes van een jaar het zijn twee Tessel dames ze zoeken een fijn huisje waar ze lekker geknuffeld worden en natuurlijk goed verzorgd ze krijgen twee keer per dag groente en hooi u krijgt het hok erbij van 120 wij wonen in bergen op zoom Brabant
Ik heb Coco gekocht bij Chews and nibbles in Breda, en ik heb zijn stamboomgegevens. Mocht het mogelijk zijn om te kijken of onze cavia’s een match zijn, dan doe ik dat graag. Eventuele benodigdheden zijn tegen betaling over te nemen (flat, 2 grote grijze kooien, voederbak, bewaarbak voeding, voeding Beaphar care+, koelelement knaagdieren, kruidenschaal, bunnybed, hooiballetje)
Ivy en Fleurtje zijn twee jonge dames van een half jaar Het zijn pervian caafies Fleurtje choco bruin Ik heb nu 6 caafies en kan daarom niet de aandacht geven die ze verdienen En aan gezien ik periodes heb dat het niet goed gaat met me gaat Ben ik genoodzaakt 2 caafies weg te doen En ivy en Fleurtje zijn de jongste hebben nog een heel leven voor zich Het hok van 120 krijgt u erbij Ik woon in bergen op zoom
Hoi iedereen! Jammer genoeg ga ik een nieuw huisje zoeken voor mijn twee super lieve cavia’s, door omstandigheden denk ik dat het beter is. Het gaat om een super lieve castraat (wit/grijs) en een ietwat verlegen zeugje (zwart, wit, bruin). Het zijn broer en zus van 4 november 2020 (10 maandjes oud). Er is absoluut geen haast bij, ik wil de perfecte persoon voor ze vinden. Ik zoek een ervaren cavialiefhebber die ze samen over kan nemen en een groot hok heeft (minimaal 1.20 voor 2 cavia’s)...
Met pijn in mijn hart plaats ik dit topic... Graag zou ik willen inventariseren of iemand interesse heeft in het overnemen van mijn lieve dames. Na veel controles en medicatie is mijn allergie toch veel erger geworden en is het toch noodzaak om afscheid te nemen van mijn vriendinnen 😕... Het zou gaan om 7 lieve en gezonde dames met een prachtige glazen flat. Contact dmv af en toe wat foto’s zou ik heel erg fijn vinden. Graag hoor ik van jullie! Liefs Djo
Deze twee lieve beertjes zoeken een huisje. Ze blijven nog even bij mama tot ze 300 gram en/of vier weken zijn. Ik verwacht dat ze eind deze week al aardig dicht bij de 300 gram zitten. Ze hebben niet veel eisen maar willen wel graag een plekje waar ze de mogelijkheid krijgen om hun pootjes te strekken. We hebben ze niet vaak op de hand maar ze zijn eraan gewend dat we bij de bak zitten en zijn niet erg schrikkerig. Ze staan bij een jongen van tien op de slaapkamer dus qua geluid het een en...
Goedemorgen allemaal, Na een aantal weken met veel tranen heb ik het besluit moeten nemen mijn cavia's een nieuw huis te geven. Mijn jongste dochter blijkt na veel onderzoeken allergieën te hebben en komt de dagen benauwd en met puffers door. Dit word extra getriggerd door mijn 4 harige vriendjes, heb al vanalles geprobeerd om de stof zo min mogelijk te houden, maat we zijn nu op een punt beland dat het zo niet langer kan. Het gaat om papa Guus, een California choco, Mama Steef...
Op dit moment zijn er in mijn stalletje nog een aantal leuke diertjes te koop, voor meer informatie kun je altijd een kijkje nemen op mijn website (caviastalabsalom.weebly.com), ook zijn wij te vinden via Facebook of door mij een berichtje sturen (PB of e-mail naar [email protected]).
Ik ben rustig aan op zoek naar een goed huisje voor Saffron (officiële naam: Bagheera's Sheila). Saffron is een voormalig fokzeugje van 2,5 jaar oud welke hier kwam om van haar pensioen te genieten maar ze blijkt niet gekoppeld te kunnen worden aan volwassen caavjes. Ze zoekt dan ook een plekje waar ze alleen terecht komt of met een jong zeugje (of groepje) en er mag niet mee gefokt worden. Deze week gaat ze nog mee naar de dierenarts voor een gezondheidscontrole en indien gewenst kan ik een...
2 mooie beertjes zoeken nog een huisje, ze zijn geboren 28 juni en mogen meteen verhuizen.
Hoi allemaal, Drie maanden terug is onze gecastreerde cavia beer overleden. Bij deze beer zat dit nu aangeboden zeugje bij. Wij hebben altijd twee cavia’s gehad omdat het groep diertjes zijn. Maar we zijn nu op een punt gekomen dat we er geen cavia meer bij willen nemen. Nu dacht ik eerst ik hou deze cavia zeug tot haar dood bij ons thuis. Maar ik heb toch het idee dat ze echt een maatje mist. Ik vind het dan ook best lastig om haar weg te doen. Ze gaat dus alleen maar weg naar iemand waar...
Na een realtie van 10 jaar en een huwelijk van volgende maad 8 jaar moet ik met zeer in mijn hart iemand vinden die de caafjes een nieuwe thuis zouden willen geven… het gaat om Latté, Nessie en Duts ze hebben altijd hun leven samen doorgebracht de benodigdheden mogen ook mee ik vraag hier niets voor behalve een goede thuis voor deze drie meiden… als iemand zich geroepen voelt om deze drie schatjes te adopteren gelieve
Deze 2 broertjes zijn hier geboren op 9 april. Ze hadden een nieuw huisje gevonden, dachten ze, maar bij de nieuwe baasjes bleken ze toch wat knabbeliger te zijn dan gewenst... Dus nu zijn ze opnieuw op zoek naar een nieuw huisje, liefst bij iemand die ervaring heeft met cavia's en weet hoe je met knabbelige cavia's om gaat... Ze kunnen het goed met elkaar vinden dus ze verhuizen alleen samen... En ze vinden het heus leuk op schoot, maar zolang ze nog zo jong zijn kun je ze niet op schoot...
Blauwbonte zeug dochter en moeder blauw-wit-amber. Dochter is geboren 28 juni. Moeder is van september 2019. Ze mogen beide samen verhuizen.
6 zeugjes zoeken (alvast) een nieuw huisje. 3 zeugjes van 27 juni. Mogen over 3 weken verhuizen. 1 zeugje van 25 augustus 2020 1 zeugje van 12 februari 2020 1 zeugje van 22 februari 2021 Kleuren: goud-agouti rood wit. Goud-agouti rood. Goud. Rood wit.