• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community.

Zwart of spierwitte cavia's gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

emmyg

Gevorderd
Lid
14 okt 2009
Reacties
57
Website
www.secret-obsession.nl
Sinds ik op het forum ben heb ik prachtige cavia's voorbij zien komen.
Heb sinds kort de Merino, tessel en sheltie en de coronet op mijn wenslijstje.

Echter na een website te hebben bekeken met allemaal zwarte Peruvian cavia's te hebben gezien ben ik verkocht.
Vond ze prachtig en dat is apart aangezien ik peruvian 1 van de mindere haarstucturen vind.

Ik wil geheel zwarte cavia's met 1 spierwitte ertussen (en mijn zwarte witte borstel en agouti gladhaar dames natuurlijk).

Dus ben op zoek naar fokkers van Zwarte of witte merino, tessel, sheltie en coronet cavia's. Het moeten allemaal dames zijn. Behalve 1 kereltje die al afscheid heeft genomen van zijn mannelijkheid. Het is allemaal voor de knuffel dus vouwoortjes en dergelijke is prima. Al moeten de merino en tessel natuurlijk wel redelijk in de krul zitten.

Heb al 1 adresje gevonden voor de zwarte sheltie dus die komt ooit goed maar de rest kom maar op met de caviastallen.
Aangezien ik pas in juni mijn caviaflat krijg heeft het allemaal geen haast. Vind het niet erg als ik een paar maanden moet wachten.

TofDob

Gast
Hmm ik fok ze niet maar ze vallen er wel eens uit.
Zo had ik verleden jaar een geheel zwarte sheltie beer(nu verkocht) ,ik heb nu een geheel witte merino zeug zitten die een geheel creme kreeg met een geheel buff beer.
Uit de dalmatiner fok valt ook vaak een geheel effen kleur,alleen dat is Gladhaar he.
(ben ik toch benieuwd..wie wordt dan die geheel witte?)

Meagan

VIP
Lid
6 dec 2005
Reacties
1.616
Website
www.meagan.nl
Ik verwacht wel binnen nu en 2 weken gladhaar Engels gekruind zwart. Dus bijna wat je zoekt alleen dan kortharig.
Mocht je toch belangstelling hebben kan ik je altijd op de hoogte brengen als er een lief zeugje bijzit? Laat maar weten ;-)

emmyg

Gevorderd
Lid
14 okt 2009
Reacties
57
Website
www.secret-obsession.nl
Hmm ik fok ze niet maar ze vallen er wel eens uit.
Zo had ik verleden jaar een geheel zwarte sheltie beer(nu verkocht) ,ik heb nu een geheel witte merino zeug zitten die een geheel creme kreeg met een geheel buff beer.
Uit de dalmatiner fok valt ook vaak een geheel effen kleur,alleen dat is Gladhaar he.
(ben ik toch benieuwd..wie wordt dan die geheel witte?)

Jij hebt af en toe ook zwarte cavia's?? Dat komt nog eens goed uit. Denk je dat er ook een kans is dat je merino of tessel cavia's krijgt die zwart zijn?
Enne ik weet dat jij een geheel witte merino heb zitten. heb een half uur bij de foto zitten kwijlen :$
Ik weet nog niet welke de witte word. Hangt er vanaf wat ik kan vinden.

TofDob

Gast
Mijn geheel zwarte tessel heeft toen een geheel zwarte sheltie voortgebracht maar nu is een castraat en hij doet het goed maar van hem dus geen kids meer. .:icon_rolleyes:
Orion(veel zwart) zit nu samen met Loulou maar de kans dat daar geheel gekleurde uitkomen acht ik niet zo groot.
Maar ik hou je op de hoogte.Je weet maar nooit he,wat de toekomst brengt:)

emmyg

Gevorderd
Lid
14 okt 2009
Reacties
57
Website
www.secret-obsession.nl
Ik verwacht wel binnen nu en 2 weken gladhaar Engels gekruind zwart. Dus bijna wat je zoekt alleen dan kortharig.
Mocht je toch belangstelling hebben kan ik je altijd op de hoogte brengen als er een lief zeugje bijzit? Laat maar weten ;-)

Hoewel ik gladhaar erg mooi vind heb ik deze keer liever de haarstructuren die ik boven heb aangegeven.
Mijn vorige castraat Billy was een zwarte gladhaar en ik ben er nog niet aan toe om nog 1tje in huis te halen.

emmyg

Gevorderd
Lid
14 okt 2009
Reacties
57
Website
www.secret-obsession.nl
Ik heb een paar lunkarya's voorbij zien komen die er wel erg leuk uitzagen.
Maar ga denk ik nu nog voor de merino en dergelijke.

Ga wel je website in de gaten houden:p

csdeloullekes

Ervaren
Lid
13 dec 2008
Reacties
231
Website
www.csdeloullekes.be
Ik fok ze wel, de zwarte Texels net als de alpaca's.
Momenteel wel geen die te koop zijn en de aankomende nesten zullen dan weer alpaca zijn in zwart en rood en Texel in rood.
De zwarte worden maar eerstdaags samen gezet.
Ook witte alpaca's heb ik maar zij zijn nog wat jong dus moeten nog een tijdje groeien eer ze in de fok gaan, Himalaya heb ik dan wel op regelmatige basis.

Lisan

Ervaren
Lid
26 jan 2009
Reacties
655
Bij mij weet je he, de zwarte shelties :p
Als het trouwens niet per se uit Sushibar hoeft te zijn heb ik misschien deze zomer al iets af te geven.

emmyg

Gevorderd
Lid
14 okt 2009
Reacties
57
Website
www.secret-obsession.nl
Ik fok ze wel, de zwarte Texels net als de alpaca's.
Momenteel wel geen die te koop zijn en de aankomende nesten zullen dan weer alpaca zijn in zwart en rood en Texel in rood.
De zwarte worden maar eerstdaags samen gezet.
Ook witte alpaca's heb ik maar zij zijn nog wat jong dus moeten nog een tijdje groeien eer ze in de fok gaan, Himalaya heb ik dan wel op regelmatige basis.

Ik had al op jou website geneuzd. Kwam daar via caviastal knabbeltje.
Je hebt echt prachtige cavia's. Dankzij jou staan de zwarte tesseltjes op mijn wenslijstje. :)
Krijg je dit jaar ook een nestje zwarte tesseltjes? Vind Alpaca's wel mooi maar vind het kuifje iets minder.

---------- Bericht toegevoegd om 11:57 ---------- Vorig bericht was van 11:55 ----------

Bij mij weet je he, de zwarte shelties :p
Als het trouwens niet per se uit Sushibar hoeft te zijn heb ik misschien deze zomer al iets af te geven.

Alleen als je kan garanderen dat het kleintje net zo mooi word als Sushibar :p

Lisan

Ervaren
Lid
26 jan 2009
Reacties
655
Hahaha, sorry dat kan ik ook niet als ze uit Sushibar zelf komen :$

csdeloullekes

Ervaren
Lid
13 dec 2008
Reacties
231
Website
www.csdeloullekes.be
Dank je wel!:)
Hier worden dit jaar verschillende nestjes zwarte Texels verwacht:)
De eerstvolgende koppels gaan kortelings samen gezet worden.

emmyg

Gevorderd
Lid
14 okt 2009
Reacties
57
Website
www.secret-obsession.nl
Dank je wel!:)
Hier worden dit jaar verschillende nestjes zwarte Texels verwacht:)
De eerstvolgende koppels gaan kortelings samen gezet worden.

Ik ga je website in de gaten houden.
En me niet vergeten als de nestjes geboren zijn. :p

---------- Bericht toegevoegd om 12:47 ---------- Vorig bericht was van 12:46 ----------

Hahaha, sorry dat kan ik ook niet als ze uit Sushibar zelf komen :$

Sushibar krijgt alleen maar mooie kids. Kan haast niet anders. :p

Lisan

Ervaren
Lid
26 jan 2009
Reacties
655
Ik hoop het :icon_cool:

Ketheltje

Gast
hoi
fok geen wit maar heb wel al 2 x een spierwitte coronet gehad met mooie donkere ogen. dus wie weet.

Ytje

Ervaren
Lid
20 jul 2010
Reacties
302
Website
zeebiggetjes.webklik.nl
Ik heb een leuk wit Skinnydrager beertje tekoop, hij is niet echt gladharig, erg lekker zacht, zie mijn site.

emmyg

Gevorderd
Lid
14 okt 2009
Reacties
57
Website
www.secret-obsession.nl
Ik ben nu nog voornamelijk opzoek naar zwarte merino, tessel, en coronet cavia's.
En een eventueel beertje moet al gecastreerd zijn.

DaphneKuiper

Gast
Dana van CS hopeful farm heeft regelmatig spier witte shelty/coronet/merino of tessel jongen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vergelijkbare onderwerpen
TS Titel Forum Reacties Datum
caafjes vd zonnehoeve 2 borstel zeugjes Knuffelcavia's aangeboden 0
Pepi1978 Slateblue x Zwart schimmel mag dat? Genetica en erfelijkheidsleer 5
Furry Friends Forever Moeder en dochter cali US Teddy's Foto en Filmpjes 2
Nonoken Slate blue CH teddy beertje Fokberen gevraagd 2
Furry Friends Forever Zwart otter creme US Teddy Fokberen aangeboden 0
Furry Friends Forever Zwart tan iets wit (mogelijk blauw drager)GH tdd Fokberen aangeboden 0
Annelies123 Zwart snot Ziekten 3
cs kalára VERKOCHT beertje, zwart Amerikaans gekruind, met dwarrel in de nek Knuffelcavia's aangeboden 0
Qrx2020 Zwarte schilfers/puntjes in vacht Gedrag en Verzorging 8
Monique1971 VERKOCHT 2 cavia beertjes Fokberen aangeboden 0
Monique1971 VERKOCHT Cavia beertjes Knuffelcavia's aangeboden 2
Cs chinlon 4 beertjes 2 merino 2 coronet Fokberen aangeboden 5
Luna lemonagouti x zwart of zwart otter,tan wat kan ik verwachten Genetica en erfelijkheidsleer 6
RMZ_Wichtelwaldzwerge Peruaanse / Alpaca Magpie & zwart / rood / wit * Fokken * Fokzeugen gevraagd 0
Monique1971 VERKOCHT Cavia zeug zwartbont gladhaar Knuffelcavia's aangeboden 3
Monique1971 VERKOCHT Cavia Zeug gladhaar zwartbont Fokzeugen aangeboden 2
Caviahuis Dippies VERKOCHT CH-Teddy, Wit california zwart Knuffelcavia's aangeboden 2
Caviahuis Dippies VERKOCHT CH-Teddy Wit en Wit california zwart Fokberen aangeboden 3
Spoekie18 Zwart rood wit x zwart wit/rood wit Fokken 1
Sascha VERKOCHT 2 CH-teddy beertjes te koop, 1 lilac/safraan en 1 zwart/crème (brindle) Fokberen aangeboden 6
Caviastal_Absalom Peruvian zeugjes (langharig) Fokzeugen aangeboden 1
Furry Friends Forever VERKOCHT Rood cali zwart US Teddy Fokberen aangeboden 1
Furry Friends Forever Zwart otter creme (blauw otter creme drager) GH tdd Fokberen aangeboden 1
Caviastal_Absalom VERKOCHT Te koop aangeboden; coronet en peruvian cavia's Knuffelcavia's aangeboden 1
Monique1971 Meerdere cavia beertjes Fokberen aangeboden 7
Cutiexcavies Zilveragouti bont x zwart bont Fokken 1
diana84 CH-Teddy, wit california zwart Fokberen aangeboden 8
Furry Friends Forever Opgroeiende cali US Teddy's Foto en Filmpjes 6
cs kalára VERKOCHT Beertje, gladhaar, helemaal zwart, gekruind met hanenkam Knuffelcavia's aangeboden 1
Cs Tuttebel Gladhaar creme california zwart/choco beertjes Fokberen aangeboden 1
Monique1971 VERKOCHT Zwartbont gladhaar beertje Knuffelcavia's aangeboden 2
Annemieke_vb VERKOCHT Zwart buff wit Peruvian, donkeroog Fokberen aangeboden 1
Tieske Gemelde inhoud: Post in onderwerp 'California gladhaar wit /zwart caafjes te koop' Moderator Home 1
Annelies.C kleurslag Wit-Creme/Zwart-Creme Fokken 14
Tessa-ruscaaf VERKOCHT California gladhaar wit /zwart caafjes te koop Fokberen aangeboden 6
Tessa-ruscaaf VERKOCHT Te koop 4 jonge California gladhaar (wit zwart) Knuffelcavia's aangeboden 1
caviaranka Effen zwart gladhaar cavia zeug gezocht Fokzeugen gevraagd 1
Monique1971 gladhaar beertjes zwart en zwartbont Fokberen aangeboden 5
Furry Friends Forever Fokkoppel Gladhaar zwart (blauw dragers) Fokkoppels aangeboden 1
sparky_vlekje Onze sterren, de dames sparky (de zwart-witte) en vlekje (de zwarte met een klein zilver vlekje) Voorstellen 7
Furry Friends Forever Zwart rood wit US Teddy Knuffelcavia's aangeboden 2
Furry Friends Forever VERKOCHT Zwart tan GH tdd beertje (blauw tan drager) Fokberen aangeboden 2
Furry Friends Forever VERKOCHT Zwart Gladhaar beertje (blauw drager) Fokberen aangeboden 0
Furry Friends Forever VERKOCHT Zwart gladhaar beertje (blauw drager, mogelijk slate/lavendel dr) Fokberen aangeboden 1
Furry Friends Forever VERKOCHT Zwart rood wit (lilac goud wit dr) US beertje Fokberen aangeboden 2
Furry Friends Forever 5-ling blauw, blauw tan, zwart, zwart tan Geboren 16
Furry Friends Forever 4 mooie baby's voor FFF Sour Cream & CS Ohana's Astro Geboren 16
Mayana Tequila bevallen van een borstel vierling - zwart rood wit en roodbont Geboren 9
Oma Nobith Een gezellig onderonsje met Clara, mijn zwart bonte koetje ;-) Foto en Filmpjes 3
Furry Friends Forever Nieuw cali koppel Foto en Filmpjes 10

Vergelijkbare onderwerpen