Zware bevalling voor Elenya

Discussie in 'Geboren' op www.caviaforum.nl gestart door Caviastal Lothlórien, 13 jul 2012.

1. Elenya (zwart bont coronet) heeft een zware dobber gehad bij het bevallen van haar nest van Lord of Lórien (solid zilveragouti bont coronet). De enorm dikke meid was toen ik donderdag van werk thuiskwam eindelijk ontploft tot een normaler formaat, maar ze had zichzelf niet zo schoon gemaakt, neus en geslachtsdelen nog erg bloederig, ze was duidelijk uitgeput en er lagen 3 van de 6 jongen dood: een zwart bont beertje, zwart bont zeugje, en solid goudagouti bont beertje hebben het niet gehaald.

Ik heb de kleintjes voor een vlugge fotoshoot even meegenomen, maar mooi netjes gesteld staan ze er niet op omdat ik ze snel bij Elenya wilde terugzetten. Ik hou komende dagen maar goed in de gaten of Elenya het aankan. Ze zit bij 2 ervaren zeugen, één daarvan is ook hoogzwanger, zo heeft ze hopelijk een beetje steun.

Dit is haar grut:

Zeug, zwart bont coronet (kan Ccr of crcr zijn), 104 gram. Te koop.

Zeug, zwart bont coronet (kan Ccr of crcr zijn), 110 gram. Te koop.

Zeug, solid zilveragouti bont coronet, 73 gram, blijft.
    De 'ik kreeg een schuif onder mijn billen om terug in beeld te komen maar ik zette me schrap met de voorpootjes'-houding

De 'baasje hield haar hand boven op mij tot ik eindelijk stopte met friemelen en tilde toen ineens haar hand op en er flitste wat in mijn gezicht'-houding

Overigens komt ook mama Elenya te koop als het solid zeugje mooi uitgroeit. Ik wacht alleen wel even af na deze zware bevalling hoe ze zich om haar jongen gaat bekommeren om te zien of ze als fokgeschikt of als knuffel aangeboden wordt.

• Pluimen Pluimen x 3
  2. Log in of registreer je om de geplaatste 12 reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Laden...

Sociale Media