• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 16 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis en maak deel uit van onze informatieve en gezellige Cavia community.

Zorgen over onze hoogzwangere Cloë

Romab

Beginnend
Lid
18 okt 2019
Reacties
24
Hallo cavialiefhebbers.

5,5 Week geleden hebben wij Cloë gekocht. Ze was toen 8 a 9weken. Binnen een week kreeg ik al het vermoeden dat ze zwanger kon zijn. Dit bleek helaas het geval.
Ik heb het idee dat ze rond de 9 a 10 weken drachtig kan zijn maar zeker weten doe ik het niet.

Voor zover ik kan voelen draagt ze 2 babies. Haar bekkenbeenderen staan al bijna een week zo'n 2 cm uit elkaar en de laatste 5 dagen ligt ze voornamelijk.

Eten doet ze prima! Aangezien ze heel veel plast, verwacht ik dat ze veel vocht uit de groentes haalt. Als ik reken dat ze 50 gram per week aan zou moeten komen qua groei, zal ze door de zwangerschap 200 gram zijn aangekomen.

De afgelopen 2 dagen is haar gewicht niet meer toegenomen. Is dit altijd aan (vermoedelijk) het einde van haar zwangerschap? Ik begin me een beetje zorgen te maken. Ze ligt er ook zo zielig bij.

Kan iemand mij vertellen of dit normaal is?

20191029_110545.jpg

20191029_094059.jpg