zijn er mensen die... ?

fairylaughs

Beginnend
Lid
10 nov 2011
Reacties
0
een hondenhok (buitenhok) hebben omgebouwd tot caviahok (ook voor buiten) ?

ik heb dit wel gedaan... ofjah ik ben er nog mee bezig

dit hok is het Hondenhok Spike goedkoop bij zooplus: Hondenhok "Spike Standard" in de maat 95 x B 75 x H 83 cm (ik heb dit hok ooit gekocht voor mijn honden, maar deze maken er nooit gebruik van)

ik heb er met mdf (8mm) een 2e verdieping in gemaakt met een grote trap erin.. de bodem en de 2e verdieping heb ik beplakt met vinyl.. en de zijkanten van de bodem heb ik afgekit..
voor de ingang van het hok heb ik een deurtje gemaakt die naar voren openvalt zodat ze er ook uit kunnen lopen.. het dak is afneembaar zodat ik makkelijk in het hok kan komen.. de 2e verdieping kan ik ook zo eruit halen dus het schoonmaken is erg gemakkelijk !

daarnaast heb ik buiten een stuk gras afgezet waar het hok ook in staat

alleen zit ik met een paar problemen.. ik wil natuurlijk ook een nachthok erin maken zodat mijn cavia's ook straks in de winter gewoon buiten kunnen blijven (ze hebben altijd buiten gezeten bij de vorrige eigenaren, bij mij zitten ze nu binnen vanaf december).. heeft iemand hier een goed idee voor, hoe ik een goed nachthok kan maken?

en het afgezette gedeelte op het gras is niet overdekt.. moet dit wel?
ook wil ik graag nog dat ze toch wat meer licht hebben in hun hok.. is dit te doen bij dit hok?

ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen

Gr Fairylaughs