• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community.

Ziekenboeg :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Khydra

VIP
Lid
21 mei 2010
Reacties
2.504
Aantal Cavia's
45
ik geloof dat ik maar een rood kruis op mijn huis ga schilderen, de ziekenboeg wordt steeds voller :(
Al een hele tijd aan het sukkelen met DaisyBelle, die heeeel veel vocht vasthield en kaal werd van onderen: Chorulon, plaspillen en harttabletten. Ze is nu veel vocht kwijt en voelt zich duidelijk beter, maar nu zag ik gisteren tot mijn schrik dat de huid bij de voorpoot, buikje en achterpootjes rood en geschaafd is. Verdorie!
Daarnaast heb ik nog Danique, een krieltje dat ik bijvoer om haar een beetje op gewicht te houden, ze is amper 600 gram. Voel ik deze week een dikke bobbel onder de keel, Ingeprikt: beetje bloederig vocht. Overleg met de DA (waar ik was met Daisy) zou een tumor kunnen zijn, hoeft niet. Ik laat haar sowieso niet opereren: 5 jaar, ondergewicht en niet ziek ervan. Maar ja toch weer zorgen.
Al een paar weken konijnen die slecht eten, gisteren Marantha: niks willen eten, op de zij liggen met ogen dicht, trillen. Alarm! Naar de DA, Ciseral, Caprofen, dwangvoer. Zowaar ze leeft nog, maar wil nog steeds niet eten.
En gisteravond viel de poes Tinkelbell uit het slaapkamerraam. Vraag me niet hoe, maar ik vond haar piepend in de tuin toen ik Marantha wilde dwangvoeren. Arme meid, ik heb snel gevoeld, kon geen breuken vinden, maar ze piepte wel, dus ik vermoed kneuzingen. Ze schoot naar boven, op 4 poten en niet kreupel, maar ze wil nu dus niet meer onder het bed vandaan. Ik heb geprobeerd haar te pakken, maar dat doet duidelijk pijn en ze blaas. Ik heb heilig ontzag voor de klauwen, dus ik laat haar maar lekker met rust, eten en drinken in de buurt.
Ik word er nu echt een beetje verdrietig van, zo kan je niet genieten, ben alleen maar aan het zusteren :(

:Leonie:

VIP
Lid
15 aug 2011
Reacties
2.276
Aantal Cavia's
4
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

CS van de Mitemas

Gast

Baby Bear

Gast

mamacavia

Zeer ervaren
Lid
7 mei 2011
Reacties
1.809

Laura_x_

Ervaren
Lid
28 apr 2012
Reacties
220

Ronald

Webmaster
Medewerker
Lid
13 mrt 2003
Reacties
8.925
Aantal Cavia's
2+
Landen vlag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen