ziek door toediening beaphar anti-parasiet 150??

Discussie in 'Ziekten' op www.caviaforum.nl gestart door Pollie, 15 jul 2012.

  1. Pollie

    Pollie Beginnend

    Lid:
    3 mei 2008
    Berichten:
    44
    Pluimen:
    2
    Aantal Cavia's:
    2
    Mijn cavia Lotje (van 5 jaar ) is de laatste tijd sterk vermagerd. (nu rond de 780 gram!)
    Bij de wekelijkse controle zag ik dat haar huid aan haar achterkant schilferig was, met hier en daar een korstje.
    Ze krabt er niet aan, en is niet onrustig.
    Omdat het weekend is heb ik haar vanochtend een pipet beaphar anti-parasiet 150 in haar nek gedruppeld, omdat ik niet zeker weet of het schurft is.
    (voor de zekerheid). Haar huid heb in ingesmeerd met miracle 3 oil van Knoevel voor de verzachting. De andere (jonge) caaf heb ik ook behandeld.
    Nu ligt ze de hele dag lusteloos in haar huisje, tilt af en toe haar kop op, en eet weinig (vanochtend voor het pipetje) nog wel!)
    Ik heb echt het idee dat ze heel misselijk is.
    Iemand hier ervaring mee???
    Ik geef de caafs vers hooi (samen met hooi uit de dierenwinkel, en elka dag een handjevol gras.
    Dit doe ik al een paar weken. Is dit de oorzaak??
    Of draasgt de nieuwe caaf (van 5 maand) de schurft bij zich?? (als het schurft is)
    weer allemaal vragen....
    Maar ja: mijn meest dringende vraag is nu: kan een caaf ziek worden van deze injectie???
     
  2. Log in of registreer je om de geplaatste 19 reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Laden...
Gelijkwaardige Onderwerpen - ziek door toediening
  1. ElsMo
    Reacties:
    20
    Bekeken:
    248
  2. Mirke
    Reacties:
    14
    Bekeken:
    231
  3. Freddie en Flip
    Reacties:
    37
    Bekeken:
    660
  4. LoesenLies
    Reacties:
    29
    Bekeken:
    380
  5. Shaartje
    Reacties:
    10
    Bekeken:
    293

Sociale Media