Zelda is bevallen, helaas maar 1 overlevende en 5 overleden

Discussie in 'Geboren' op www.caviaforum.nl gestart door anneke, 9 jul 2012.

1. anneke

anneke Gast

ik was weg zaterdagavond en toen ik thuis kwam rond 12.00 uur 's nachts bleek Zelda 1 jong bij zich te hebben. Geen weeën en Zelda oogde fit, at en dronk en ik voelde nog wat jongen bewegen. Dus besloot ik om toch maar af te wachten...volgende ochtend had ze hele lichte weeën...en at en dronk volop. Toch maar de DA gebeld en ik kon oxytocine halen want nu moesten ze toch wel komen zo langzamerhand. Ik heb 2x moeten spuiten en toen kwamen de jongen wel, maar helaas allemaal dood. Er bleek eentje tussen te zitten die op zijn minst al een paar dagen dood was en waarschijnlijk alles stagneerde. De jongen ( behalve het dode jong) waren mega groot, de laaste het allergrootste..140 gram!! en een stuit. Ze was zwanger van een dalmatiner beer en kreeg in totaal 6 jongen, 2 goudagouti's, 1 zalmagouti, 1 zalmagouti dalmatiner, 1 effen lilac en 1 levende lilac goud, beetje wit beertje! Die heb ik Lucky genoemd!
    Als dit ooit nog eens gebeurd...ik heb nu oxy in huis...dit overkomt mij natuurlijk geen tweede keer.
    De hele zondag wilde Zelda niets meer weten van haar jong, dus die heb ik bijgevoerd en uiteindelijk bij oma Nala gezet die melk in overvloed heeft en zelf jonge voed. Gelukkig wilde Nala dat wel en ik heb de hele nacht daar gelaten, kon hij in elk geval drinken. Vandaag heb ik alles bij elkaar gezet en tot mijn verrassing wilde Zelda hem nu wel en hij mocht ook drinken. Zo te zien geeft ze nu ook melk. Dus ze zit heel tevreden met haar kind!
    En nu Lucky:
    Lucky 7-7 geboren. Lucky rechts.
    Lucky gladhaar RD?. Lilac/goud/beetje wit...hij heeft een paar witte teentjes:D
    kontje Lucky. Lucky hoofd.
    Kijk dan, schattig gouden kontje en eigenwijs hoofdje!

Ben zo blij dat ze toch nog eentje over heeft om over te moederen!

Lucky 7-7 geboren. Lucky rechts. kontje Lucky. Lucky hoofd.

• Pluimen Pluimen x 4
  2. Log in of registreer je om de geplaatste 19 reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Laden...

Sociale Media