wondje/gezwel/ingegroeide nagel op pootje???

Discussie in 'Ziekten' op www.caviaforum.nl gestart door Hippie, 13 jul 2012.

1. Hippie

Hippie Liefhebber

Lid:
    29 mrt 2012
    Pluimen:
    205
    Aantal Cavia's:
    3
    Hoi mensen,

Ik heb een caafje met een gek pootje, en ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet. Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Eén van mijn cavia's heeft een voorpootje met een donkerbruine uitstulping, waarvan ik eerst dacht dat het een vastgeplakt poepje was. Ik heb er aan gezeten, maar het zit echt veel te vast om een poepje te zijn.
    Het lijkt qua 'hardheid' enigszins op een ingegroeide nagel, maar het is donkerbruin en zit aan de binnenste zijkant van het pootje. Ik heb ook gedacht dat het een ontstoken nagel was, maar op die plek zit geen nageltje, en het zit ook anders aan zijn pootje vast dan de rest. Het krult wel een beetje naar binnen, net zoals een nageltje kan doen wanneer deze veel te lang is.

Ik weet het, het is een vaag verhaal, maar herkent iemand dit en weet wat dit is?
    Ik weet niet zo goed of ik naar de dierenarts moet, of dat ik het gewoon kan laten zitten, aangezien ze er zelf geen last van lijkt te hebben, ook niet wanneer ik er aan zit.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

2. Log in of registreer je om de geplaatste 10 reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Laden...
Gelijkwaardige Onderwerpen - wondje gezwel ingegroeide
  1. Harold1
    Reacties:
    7
    Bekeken:
    339
  2. MarLui
    Reacties:
    1
    Bekeken:
    237