• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community.

Weer Update Caviavrouwtje,verlies bloed! heeft cysten in eierstokken en kwijlt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rita64

Liefhebber
Lid
31 jul 2011
Reacties
45
Aantal Cavia's
2
Stampertje is net 3 jaar ben bij DA geweest gisteren en heb een ab en pijnstiller gehad (carprofen en enrofloxoral) gisteren dus 2x gegeven, hoe lang duurt het voordat het gaat werken, want ze ligt er nu n beetje slaperig bij en zet wel haar tanden even in eten maar dan hoeft ze niet meer. het lijkt wel of ze een beetje misselijk is f zo...want zelfs haar dwangvoeding waar ze altijd gek op was wil ze niet op dit moment.
Haar plas was bij de DA niet troebellig maar heel helder (net kraanwater zeg maar)

Misschien dat er mensen zijn hier die ook zoiets hebben gehad en kunnen vertellen wat het is of waar het op lijkt.
Ik heb gisteren wel haar kontje afgespoeld met water en dat lijkt nu wel veel droger.

kitten

Professioneel
Lid
5 nov 2010
Reacties
828
Aantal Cavia's
12
Misschien een blaasontstekking.
Meestal zie snel na AB en pijnstilling verbetering.
Ik gebruik zelf metcan als pijnstilling.

Heel veel sterkte.

Rita64

Liefhebber
Lid
31 jul 2011
Reacties
45
Aantal Cavia's
2
Misschien een blaasontstekking.
Meestal zie snel na AB en pijnstilling verbetering.
Ik gebruik zelf metcan als pijnstilling.

Heel veel sterkte.

thx maar ze piept niet als ze iets moet doen anders moet ze toch pijn hebben met plassen....hoop idd dat de AB snel aanslaat

Susan

Gast
Heeft je Da de urine wel getest? en nagekeken onder de microscoop?

Susan

Gast
Als ik jou was, zou ik op zoek naar een andere DA. Eentje die wel de urine test en het onder de microscoop nakijkt. Dat hij/ zij het zo niet weet, snap ik, met niets doen kan niemand een diagnose stellen.
Het klinkt allemaal wel als blaasontsteking, dus zou dit moeten helpen.

Piepen met blaasontsteking hoeft niet altijd. Ik heb verschillende cavia's gehad met blaasontsteking, maar piepen deden ze bijna niet.

Rita64

Liefhebber
Lid
31 jul 2011
Reacties
45
Aantal Cavia's
2
Als ik jou was, zou ik op zoek naar een andere DA. Eentje die wel de urine test en het onder de microscoop nakijkt. Dat hij/ zij het zo niet weet, snap ik, met niets doen kan niemand een diagnose stellen.
Het klinkt allemaal wel als blaasontsteking, dus zou dit moeten helpen.

Piepen met blaasontsteking hoeft niet altijd. Ik heb verschillende cavia's gehad met blaasontsteking, maar piepen deden ze bijna niet.

Ik moet je vertellen dat ik de bijna beste dierenarts van NL heb namelijk EJ de Boer van de wilhelminapark in utrecht....maar die is op vakantie snif...en gister weer bij een ander geweest en ik baal idd dat er niemand in de buurt is die nou een gewoon verstand van cavias heeft....ikzelf bijna nog meer helaas...het is van daag de 2e dag dus ik hoop dat ze zachtjes aan weeer wat fitter wordt..

marge

Gast
Je kunt bij de universiteitskliniek langsgaan. Die hebben een afdeling speciale dieren en daar vallen cavia's onder. 030-2539411

Rita64

Liefhebber
Lid
31 jul 2011
Reacties
45
Aantal Cavia's
2
update: AB is nu afgelopen Stampertje doet het best goed ...eet...poept ...maar er is 1x btje slijm met bloed uit kontje gekomen daarna 1x 2 druppeltjes helder bloed en na 4 dagen helaas weer btje slijm met bloed,,,,ben toch bang voor blaas of baarmoeder onsteking :(
Woensdag naar DA

Rita64

Liefhebber
Lid
31 jul 2011
Reacties
45
Aantal Cavia's
2
Kan helaas niet eerder ivm werk en onze da begint dan pas weer(vakantie geweest) en wij moeten uur rijden naar Da in Utrecht! zoals ze nu is durf ik het wel aan, het enigste gekke wat ze doet is/zijn de drollen uit de kont van haar zus halen (der eigen keutels zal wel geen voeding in zitten ivm de AB) verder ligt ze heerlijk ontspannen, knabbelt enzo.....valt niet af weegt rond de 1200 gram

marge

Gast
Een week AB is vaak te kort, mogelijk heeft het daarmee te maken.
Ik hoop dat de volgende DA wel naar de urine kijkt ivm mogelijke kristallen.

Rita64

Liefhebber
Lid
31 jul 2011
Reacties
45
Aantal Cavia's
2
na verschillende da's ga ik wo naar EJ de Boer van Wilhelminapark dat is volgens mij de enigste met verstand van cavias en hij doet ook gelijk wat..evt opereren enz.... heeft stampertje 1 1/2 jaar geleden ook al gered van de dode spuit:icon_lol:

Rita64

Liefhebber
Lid
31 jul 2011
Reacties
45
Aantal Cavia's
2
Update: We zijn een maandje verder...na nog een AB van ruim 2 weken gaat het eigenlijk prima met Stampertje..ze eet goed slaapt lekker is gestopt met keutels van der zus te pikken...is weer ondeugend..eigenlijk alles wat ze altijd is haha...alleen 1 minpuntje de plas was nog steeds niet goed..beetje lichtroze/oranje..Dus vandaag een echo laten maken, nou dat vond ze niet zo leuk hoor om 15/20 min. op haar rug te liggen en helaas heeft ze 2 cysten zitten in de ehhee eileiders of eierstokken zal wel eierleiders zijn stom weet het niet meer! Maar de DA zal morgen of zo wel contact zoeken en dan hoor ik wel wat we er mee aanmoeten..of wat hij wilt gaan doen..wordt vervolgd..

Vrolijke Viervoeter

Zeer ervaren
Lid
16 jun 2011
Reacties
1.509
Website
www.kinderlines.nl
jeetje dat is minder zeg
hier was positief resultaat geboekt bij een oppascavia met cystes
de dierenarts heeft injecties Chorulon gegeven, 1 x toen de cavia nog hier was, en 3 weken later ging de eigenaar met haar voor de 2e injectie
daar verschrompelen de cystes van, en ze is weer helemaal opgeknapt, nergens meer last van

Rita64

Liefhebber
Lid
31 jul 2011
Reacties
45
Aantal Cavia's
2
jeetje dat is minder zeg
hier was positief resultaat geboekt bij een oppascavia met cystes
de dierenarts heeft injecties Chorulon gegeven, 1 x toen de cavia nog hier was, en 3 weken later ging de eigenaar met haar voor de 2e injectie
daar verschrompelen de cystes van, en ze is weer helemaal opgeknapt, nergens meer last van

Ik zit bij EJ de Boer Wilhelminapark alleen de echo moest ik naar vetecho in De Meern dus ik vertrouw op een goede beslissing van hem, en misschien doet hij dit ook geen idee eigenlijk...we horen/zien wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vergelijkbare onderwerpen
TS Titel Forum Reacties Datum
Schumi Zucht...en weer een koppeling mislukt *Update Gedrag en Verzorging 29
Snuffelhonk Beertje weer thuis van zijn bezoekje aan de dierenarts update : hij mag weer bij een ander caafje :) Ziekten 12
TamaraMaria Tamara weer niet in orde? Update: helaas overleden.. Ziekten 21
Shannon&Shay Weer blij mijn caafjes te zien na 3 dagen weg geweest (update) Algemeen 3
Bientje1981 Weer een wezen-update Foto en Filmpjes 6
Rita64 UPDATE HELLLUP WEER EEN MANNETJE !!Eerst 2 toen 1 en nu onverwacht 3 cavias!! Algemeen 13
joyce89 Weer een kleine update over de mannen! Foto en Filmpjes 6
Bientje1981 Site weer een update gegeven Caviastallen en Combinaties 8
Celeste04 Pasteldesign weer op de ECC show! Update: Wat neem ik mee Shows 18
Mirjam *UPDATE: pagina 5 heeft foto's* 8,5 jaar na ongeluk weer paardrijden op "dat paard" Babbelbox 60
Leetje65 Weer ingebroken in de schuur !!!!!UPDATE HET WAS WEER RAAK Babbelbox 23
Rooska ach nee nu WEER dit (update p.2) Fokken 21
Mayana Help! Chico Sr. weer een blaassteen - update 24-2-2012 nieuwe foto's Ziekten 32
Snowdonia Heftige zoogtijd: UPDATE: met mams alles weer bijna OK, maar jongen groeien niet ... Ziekten 12
Update, morgen wéér met Adam naar de DA.. Ziekten 10
Vanavond weer naar de dierenarts... (update!) Ziekten 34
Niet weer... Bobje:( (goede update pag 2) Ziekten 25
Weer wat aangepast, UPDATE pagina 3 Huisvesting 29
Dino Weer naar DA met ons bulletje (UPDATE Maandag wordt hij geopereerd + UITSLAG!!) Babbelbox 65
Weer een update van de kleintjes van jill Foto en Filmpjes 14
De slapeloze nachten kunnen weer beginnen... UPDATE: ze zijn al voorbij :) Draagtijd 42
Annemiek Website weer effe update gegeven! Caviastallen en Combinaties 2
KarinW Weer even een update van de winkel Babbelbox 32
chalet de cobaye Eindelijk de home page is weer ge update !!! Algemeen 3
meiske Weer een update van verlamde Pluk Ziekten 29
Fenna.Broek Dag lieve snoop je bent weer herenigd met cook Regenboogbrug 8
Cs chinlon Heerlijk weer om mijn band met de caafs te versterken Foto en Filmpjes 1
liefsette Mr. knibbles is weer bij stoffels Regenboogbrug 7
Mary67 Weer nieuw hier en cavia met chronische blaasproblemen. Voorstellen 11
Brupientje We zijn weer terug ;) Voorstellen 8
I d Graaf Wanneer mag moeder met baby`s weer bij ander zeugje ? Geboren 10
Guinea Na lange tijd weer cavia's Voorstellen 8
Pinkypurple 2 beertjes nu weer onenig heid na 2 maanden. Gedrag en Verzorging 9
Marjolein1987 GESLOTEN Cavias buiten met mooi weer Huisvesting 2
CaviaBendeAlmere Weer terug van weggeweest... Voorstellen 13
DMelody GESLOTEN Flinke verkoudheid die terug is gekeerd, tips? Ziekten 24
Susan Genieten van het prachtige weer Foto's en filmpjes andere (huis)dieren 6
Susan Hoera! Bloemetje komt weer thuis.. Algemeen 32
Susan Hoera weer naar buiten! Voeding 2