• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community.

wat te doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

justme

Liefhebber
Lid
26 mrt 2012
Reacties
17
Mijn cavia heeft al een maand een reuteltje en is ziek.
Maandag heeft hij de 3e antibiotica spuit gehad. (iedere keer andere antibiotica)
Er werd bij gezegt dat hij aan de diarree kan raken hierdoor. Ik heb prozymen mee gekregen omdit een beetje tegen te gaan.
De cavia is al een paar dagen aan de diarree. Ze zat al een paar werken stil in haar hokje maar gisteren leefde ze weer een beetje op maar nu is ze weer stil. De dierenarts zei vorige week dat ik haar maar hooi en voer moest geven en het liefste geen fruit.
De cavia drinkt al een week niet maar ze wil wel volop fruit eten en hier word ze ook actief van. Maarja ze krijgt hier wel dunne ontlasting van.
Ik ben maar gestopt maar dwangvoeren. Hoogstens een keer per dag want het levert zoveel stress op voor dat beestje.

De dierenarts is geen optie meer. Ik mocht wel terug komen voor dezelfde spuit antibiotica wanneer het beestje weer opleeft na 8 dagen. De dierenarts heeft hem een spuitje antibiotica geven wat ze ook aan schapen en varkens geven.
(wel na een dosering van een cavia uiteraard) Deze antibiotica werkt 8 tot 10 dagen.

Nadat ik het beestje een week had is het ziek geworden ik heb hem nu een maand. Het is een jonge cavia.
Iemand tips?

Mijati

Gast
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

marge

Gast

justme

Liefhebber
Lid
26 mrt 2012
Reacties
17

Tieske

VIP
Lid
12 okt 2011
Reacties
6.242
Aantal Cavia's
00

marge

Gast

Ronald

Webmaster
Medewerker
Lid
13 mrt 2003
Reacties
8.921
Aantal Cavia's
2+
Landen vlag

Status
Niet open voor verdere reacties.