• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community.

Wat kan ik nog doen aan mijt bij Rex cavia? Help!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

peu304

Beginnend
Lid
31 mei 2004
Reacties
4
Beste cavialiefhebbers,

Ik heb twee schatjes 1 rex en 1 combi glad met hier en daar een borstel. De Rex is in juni 2011 begonnen met mijt. Dit is vastgesteld door de dierenarts door middel van een huidschraapsel. Hier hebben ze allebei Ivomec injecties voor gehad 3 keer voor de rex en 2 keer voor de gladhaar ( op mijn verzoek want de gladhaar had geen schilfers en het blijft toch gif). Het leek goed te gaan maar waarschijnlijk is het nooit helemaal weggeweest en zijn rexen door hun vacht gevoelig voor mijt. Daarna in oktober 2011 een kennis die in duitsland dierenarts is om raad gevraagd. Begonnen met advocate van bayern, geen resultaat. Daarna 2 keer gewassen met Sebacil wat in Nederland verboden is. Het leek in eerste instantie beter te gaan maar de schilfers zijn nooit helemaal weggeweest. Soms zit er zelfs een ophoping van aan elkaar gekoekte schilfers in de haren wat lijkt op een bult. Dat groeit er dan vanzelf uit. Ze krabt nu steeds vaker met haar achterpoten en bijt soms ook vooral in haar zij. Aangezien ik al 3 giftige middels heb geprobeerd en de duitse kennis aangaf het dan ook niet meer te weten ben ik ten einde raad. Misschien heeft iemand voor jullie de gouden tip. Anders moet ik nog maar een poging wagen bij een andere dierenarts. Verder eet ze goed, ze valt niet af maar kom niet aan haar achterwerk want ze begint meteen heel stresserig te bijten in de handdoek. P.s. Het is wel een druk en stresserig typetje. De mijt is begonnen na een logeerpartij. Als we nu op vakantie gaan blijven ze thuis en past onze lieve buurvrouw op ze.:D Ik hoor graag jullie reactie.

ciska

Zeer ervaren
Lid
1 sep 2008
Reacties
524
Website
www.freewebs.com
Aantal Cavia's
15
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

Josien

Liefhebber
Lid
10 jan 2012
Reacties
105
Website
www.dehaantjes.nl
Aantal Cavia's
15

peu304

Beginnend
Lid
31 mei 2004
Reacties
4

Lid
6 jun 2008
Reacties
2.259

ciska

Zeer ervaren
Lid
1 sep 2008
Reacties
524
Website
www.freewebs.com
Aantal Cavia's
15

peu304

Beginnend
Lid
31 mei 2004
Reacties
4

Lid
6 jun 2008
Reacties
2.259

Ronald

Webmaster
Medewerker
Lid
13 mrt 2003
Reacties
8.920
Aantal Cavia's
2+
Landen vlag

Status
Niet open voor verdere reacties.