• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 17 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis en maak deel uit van onze informatieve en gezellige Cavia community.

Wat is normaal bij nieuwe cavia's?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lampje

Beginnend
Lid
8 apr 2012
Reacties
0
Sinds gisteren wonen er weer twee cavia's bij me. Ze zijn erg klein. Volgens de fokster zijn ze vier weken. In de kooi staat een houten ding, wat je in allerlei richtingen en vormen kan buigen. Ik heb een soort van twee buizen gemaakt. Gisteren heb ik na geruime tijd even het houten ding verwijderd, omdat ik bang was dat ze er nooit uit zichzelf uit zouden komen en dus ook niet zouden kunnen wennen. Dat ging eigenlijk heel goed. Ze werden al snel actief en minder bang. Vandaag echter zijn als de dood. Ik heb ze inmiddels twee keer bij me laten zitten met de bedoeling ze wat aan mij te laten wennen.

Wat is nu goed: gewoon met rust laten en afwachten? Of toch een klein beetje forceren? Ik heb het idee dat een van de twee niet drinkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.