Wat is de beste keus.

Lebebe

Liefhebber
Lid
15 jun 2008
Reacties
20
Aantal Cavia's
2
Lang weggeweest, maar nu weer eens hier :) Zo fijn om hier altijd terug te kunnen komen. De kinderen willen graag 2 cavia's en ik heb een vraagje over het huisvesten.
We hebben 2 opties, en ik weet niet wat ik het beste kan kiezen. Optie 1: Een normaal formaat kooi (120x60cm) in de keuken. De deuren van de keuken kunnen dicht, de cavia's kunnen hier dan los rondlopen. We hebben nu een logeerkonijn wat op die plek staat, en dat is ideaal. Kinderen doen zelf de deuren van de keuken dicht, deurtje van de kooi open en het konijn springt zelf uit de kooi en dan kunnen ze er mee spelen. Als het konijn er zat van is kan hij zelf weer terug in de kooi.
Optie 2: Een grooote kooi (minimaal 200x70 cm, groter kan ook, verdiepingen kunnen) in de woonkamer. Voordeel hiervan is dat ze dus meer leefruimte hebben, maar de cavia's moeten wel altijd er uit worden getild en naar de keuken getild worden om ze los te laten lopen. Ik wil de kinderen ze (zeker in het begin) niet zelf laten oppakken, dus dan zullen ze in de praktijk minder vaak los lopen.
Ik twijfel zo wat nu het beste is. In de woonkamer kunnen we een mooier en groter plekje voor ze maken, maar in de keuken kunnen ze vaker los en is het makkelijker voor de kinderen om met ze te gaan spelen. Wie kan me helpen kiezen?