• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community.

waarom bijt mijn beertje aan handdoek en kleding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pebbles

Expert
Lid
7 dec 2008
Reacties
575
Website
www.caviastalpebbles.webs.com
Aantal Cavia's
6
Landen vlag
Sinds oktober vorig jaar heb ik een borstelbeertje van iemand overgenomen die er geen plaats meer voor had. Wiep. Ik knuffel hem elke dag, neem hem op schoot etc, hij krijgt genoeg aandacht, maar wat ik vreemd vind want mijn andere 8 cavia's doen dit niet, hij plukt aan de kleding die ik aan heb. Zo heeft hij eens gemeen in mijn bovenbeen door mijn spijkerbroek gebeten. Deed behoorlijk zeer. Ik zet hem sindsdien op een handdoek bij mij op schoot. Hij zit nu even rustig en dan begint het weer, zet hij zijn tanden in de handdoek en trekt eraan. Hij lijkt wel gestressed. dit gedrag doet hij nu al een half jaar, verder is ie hartstikke tam zelfs als hij in de ren losloopt en ik benader hem voorzichtig en praat tegen hem, blijft hij zo zitten dat ik hem gemakkelijk kan oppakken. Waarom zou hij dit trekken aan kleding en handdoeken doen? Hij doet dit niet alleen opschoot. Ook als ik een handdoek over een ren hang waar hij bijkan gaat hij er ook aan plukken.

Nique

Liefhebber
Lid
7 jan 2009
Reacties
0
Wiep bijt in kleding

Toen Wiep hier woonde heeft hij dit soort gedrag niet structureel vertoond.

Hij heeft zoals Lucie schrijft wel eens een stukje handdoek vastgepakt en dan omhoog getrokken, maar ik heb dat op dat moment eigenlijk meer geinterpreteerd als nieuwsgierigheid/spelen. Is ook maar twee keer voorgekomen.

Lid
6 jun 2008
Reacties
2.259
mijn Whiep doet het altijd , aan de ritsen van mn vest aan mn mouwen
en in mn nekvel heel zachtjes bijten knabbelen.Ik kan het haar niet afleren.
Soms is het hinderlijk maar ach elke caaf/mens heeft wel wat.

Mable

Ervaren
Lid
9 feb 2009
Reacties
0
Ik had een cavia die altijd beet op het moment dat hij moest plassen en dus terug naar de kooi wilde.

Dat doen de mijne ook, ze bijten in mijn armen, en vingers.
Als ik een vest aan heb gaan ze knabbelen aan het vest...

gekara

VIP
Lid
7 jun 2007
Reacties
244
Website
sites.google.com
Aantal Cavia's
2
Landen vlag
ik heb er hier ook een die als je hem opdraagt terug naar de kooi heftig aan de handdoek begint te trekken met zijn tanden!

pebbles

Expert
Lid
7 dec 2008
Reacties
575
Website
Aantal Cavia's
6
Landen vlag
Dus er zijn er wel meer die dat doen, alleen weet ik zeker dat hij het niet doet omdat hij moet plassen omdat hij het ook doet als hij een handdoek in de ren heeft. Misschien vindt hij het wel lekker om zijn tanden in stof te zetten en eraan te trekken. hij bijt dus niet aan mijn armen en vingers maar enkel in stof, ja daar zit wel eens een been in, zodoende voel ik dat. hij doet het eigenlijk bijna meteen als ik hem op schoot hebt of hem draag in een handdoek. Hij heeft dus iets met stof,want als hij in een hangmatje ligt zit ie weer aan het fleece te trekken met zijn tandjes. Het is gewoon een tic denk ik van hem, maar ik vond het zo typisch. Fluffy mijn sheltie daarentegen trekt aan mijn kleren als ze moet plassen. Dat weet ik inmiddels omdat ze ook heel lang lekker op schoot kan liggen en knorren. Het zal zijn karaktertje wel zijn, maar hij is me even lief, hoor. hij heeft zo'n lekker koppie.

S4200049.jpg

pebbles

Expert
Lid
7 dec 2008
Reacties
575
Website
Aantal Cavia's
6
Landen vlag
Nou daar zit wat in, goed antwoord, hij voelt dus met zijn tanden. Hij is dus een ondernemend baasje die steeds op onderzoek uitgaat. Vandaar dat ie ook niet zo schuw en bang is. hij is best wel stoer.

Nique

Liefhebber
Lid
7 jan 2009
Reacties
0
Wiep

Het past misschien niet helemaal in het topic maar wat is ie gegroeid zeg!

Hij was zo:

9.jpg

Reneetje

Zeer ervaren
Lid
21 jan 2008
Reacties
23
Aantal Cavia's
0
Ik heb ook een beertje die dat doet. Maar die doet het alleen bij mijn trui of shirt, als hij lekker op schoot zit. Dan begint hij er wat aan te knabbelen, niet echt bijten of eraan trekken. Hij doet dit verder ook nergens aan (daarmee bedoel ik: niet aan lichaamsdelen, niet aan mijn broek). Hij bijt ook niet hard, niet echt door, maar hij knaagt een beetje (ik moet hem dat natuurlijk niet te lang laten doen anders ben ik bang dat hij wel iets kapot knaagt). Ik kan ook nog niet echt ontdekken waarom hij het doet.
Volgens mij doet hij het niet omdat hij zich niet fijn voelt, want als ik "nee nee nee" zeg stopt hij en gaat hij languit liggen. Hij doet het ook niet omdat hij terug in het hok wil volgens mij, want als ik hem blijf vasthouden plast hij niet. En als hij het zou doen om te 'voelen', waarom 'voelt' hij dan niet aan ritsjes, horloges, broeken, handen, neuzen of kinnen? Hij doet het echt alleen maar aan mijn trui haha. Beetje ander gevalletje, maar je topic spoort me wel ff aan om er nog eens over na te denken haha!
Goed topic dus!

pebbles

Expert
Lid
7 dec 2008
Reacties
575
Website
Aantal Cavia's
6
Landen vlag
Het past misschien niet helemaal in het topic maar wat is ie gegroeid zeg!

Hij was zo:

Ja,he maar hij was al 6 maanden toen hij bij me kwam en woog toen 1153 gram, voor die leeftijd al een flinke beer, hij weegt nu 1250 gram. hij is nu 15 maanden oud.
nog een foto van Wiep in zijn geliefde houding. Deze is van de winter gemaakt toen zat hij nog in huis, sinds het voorjaar zit hij buiten, heeft ie meer ruimte.
op de 2e foto samen met Pluisje buiten. ze is na 4 maanden met hem nog steeds niet zwanger.

Wiep.JPG wiep en pluisje.jpg

Nique

Liefhebber
Lid
7 jan 2009
Reacties
0
Wiep

Heel leuk om te zien :icon_lol:

Ik hoop heel erg dat hij er over niet al te lang toch in slaagt vader te worden, zeker omdat het hem hier al gelukt is met leuk resultaat.

Qurtp

Beginnend
Lid
10 jan 2014
Reacties
1
Mijn caaf doet dat ook altijd aan stof

Leetje65

VIP
Lid
24 okt 2011
Reacties
1.927
Aantal Cavia's
3
Landen vlag
ik heb er hier ook een die als je hem opdraagt terug naar de kooi heftig aan de handdoek begint te trekken met zijn tanden!
Ha ha doet Elmo ook die handdoek moet dood geloof ik.

Lid
15 nov 2011
Reacties
4.816
Aantal Cavia's
7
Sommige caafs doen het gewoon. Freya vind het leuk - vooral mijn zilveren hanger en staartjes van ritsen vindt ze leuk.
Andere bijten gewoon kleding. Veel cavia's doen en nooit.

- - - Updated - - -

Handdoek moet weten wie de baas is - mijn Daisy rolde eens op en neer in een meloen muts... Hilarisch was dat :D

Josje

Gast
Mijn borsteltje is ook een echte handdoek trekker, het feest word nog leuker als hij er draadjes van af krijgt. Hij is hier sowieso al de sloper in huis, misschien borsteltjes eigen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vergelijkbare onderwerpen
TS Titel Forum Reacties Datum
superpeggy Mijn beertje bijt als ik hem op schoot heb Gedrag en Verzorging 13
johannaagnesmaria jong beertje bijt en gilt Gedrag en Verzorging 19
Fenna.Broek Hoe leer ik bijten af? Algemeen 7
JessieRomkens Vechtende vrouwtjes Algemeen 5
JessieRomkens Vechtende vrouwtjes Algemeen 1
ugodehaes Zeugje bijt in oor ander zeugje Gedrag en Verzorging 5
Xenaxox Cavia bijt aan tralies Gedrag en Verzorging 9
Dorien94 Bijten in kleren Gedrag en Verzorging 12
Mirjam1825 Bijtertjes Gedrag en Verzorging 9
Martine81 De 1 bijt de ander Gedrag en Verzorging 2
fisotteke Ivy bijt veelvuldig op Ellie!!! Wat moeten we doen? Gedrag en Verzorging 18
MartineLok Cavia bijt opeens, voeding Algemeen 12
Sannel Gekke 5 minuten met bijten Gedrag en Verzorging 9
Adriennn2809 Cavia bijt wondjes continue open Ziekten 10
priscillvrooij Cavia krabt en bijt zichzelf Ziekten 28
Juliette123 Zeugje bijt ander zeugje Gedrag en Verzorging 11
Wilma Wortel Cavia bijt Gedrag en Verzorging 2
dita Bijten Gedrag en Verzorging 4
Daismw Cavia bijt andere cavia Gedrag en Verzorging 4
Susanne79 Miso bijt Lola Gedrag en Verzorging 22
K_renH Cavia bijten afleren Algemeen 8
Tieske Gemelde inhoud: Post in onderwerp 'Ene cavia bijt haren van de andere cavia.' Moderator Home 6
Dieter Lion Mama bijt poot af baby cavia Ziekten 21
Caviavrouwtje Cavia bijt, spartelt en draait veel op schoot Algemeen 7
Suzan Willems Orenbijten tijdens koppeling Gedrag en Verzorging 13
*Marion* Kleding bijten Gedrag en Verzorging 10
Ronald Schattig zo'n knaagdiertje Algemeen 3
Moeder knauwt naar jongen Gedrag en Verzorging 4
Sandra-D Bijten Algemeen 12
xDaniiellee Onrustig en bijten? Gedrag en Verzorging 3
Bijten Gedrag en Verzorging 10
CindyS Advies nodig. Broertjes ruzie en bijten elkaar... Gedrag en Verzorging 21
Okkie Cavia met jeuk; krabt & bijt het haar van eigen buik af Ziekten 4
Karma.x Bijten in een handdoek Gedrag en Verzorging 8
hannafel Voorstellen Voorstellen 11
Cavia bijt sinds kort Gedrag en Verzorging 7
Jelly Jonkies bijten in elkaars kont? Gedrag en Verzorging 3
*ilona* Cavia bijt andere cavia Gedrag en Verzorging 3
TamaraMaria Bijten bij het nagelknippen Gedrag en Verzorging 10
colliewife Vreemde eend in de bijt Geboren 36
AngeliqueA Tante bijt de rest van de familie Gedrag en Verzorging 4
caviaa Ene cavia bijt haren van de andere cavia. Gedrag en Verzorging 17
Leetje65 Ons nieuw hondje bijt en likt veel aan haar voetjes. Vragen over andere dieren 19
Nathalie hoosemans Bijten Gedrag en Verzorging 39
punzy Cavia bijt bij terugzetten Gedrag en Verzorging 15
Cavia die af en toe de andere bijt Gedrag en Verzorging 10
stuetel Cavia bijt in de ander zijn oren? Gedrag en Verzorging 26
mientje Cavia bijt in haar wortel en spuugt ze dan weer uit Gedrag en Verzorging 9
AmandaH Knagen/bijten Gedrag en Verzorging 5
Cynthia903 Haar bijten Gedrag en Verzorging 2

Vergelijkbare onderwerpen