• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community.

Vroegcastraten

Status
Niet open voor verdere reacties.

karin75

Gevorderd
Lid
22 jan 2012
Reacties
209
Ik ben op zoek naar 2 vroegcastraten om mijn 2 fokberen gezelschap te houden.
Het is veel gevraagd, maar het liefst een skinny en een us teddy. :)
Ik kan maar geen DA vinden in het Noorden die vroegcastraten doet, vandaar deze oproep op het forum.

Osie Dosie en Dumpy

Gast
Voor bij een beer hoeven ze toch niet gecastreerd te zijn daar kun je toch gewoon babybeertjes bijzetten?

huismus30

VIP
Lid
16 mei 2008
Reacties
1.158
neugnadenfeld, ik heb ongeveer 30 caafjes
Website
vomringe.npage.de
Aantal Cavia's
35
Voor bij een beer hoeven ze toch niet gecastreerd te zijn daar kun je toch gewoon babybeertjes bijzetten?
^
Als je een vroegkastraat neemt kan je de beer gewoon tussen de dekperioden weer terug zetten bij deze beer.. Dat kan niet als ze niet gekastreerd zijn

Osie Dosie en Dumpy

Gast
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOo op die fiets het blijft gewoon een kind dus

Stynke

Pukkie & Bob
Lid
9 jul 2009
Reacties
33
Aantal Cavia's
2
Volgens mij doet deze dierenarts in Leeuwarden ook vroeg castratie:
Dierenarts in Leeuwarden gezocht? - Dierenartsenpraktijk G. de Boer
mijn beren zijn hier zonder problemen "gewoon" gecastreerd toen ze 14 maanden waren. Dat was ook niet zo duur, nl. 35 euro per beer. Vroegcastratie is wel flink duurder dacht ik, is lastiger en kost dus meer tijd.
Of misschien doet de cavia-opvang in Bakkeveen ( vlakbij Drachten) ook vroegcastratie op verzoek - je kan ze eens bellen: ze hebben nl. erg veel ervaring met castratie, het kost daar maar 20 euro en ze staan erg goed bekend. ook hebben ze hebben vaak jonge beertjes in de opvang:
http://www.stichtingcavia.com/

emmyg

Gevorderd
Lid
14 okt 2009
Reacties
57
Website
www.secret-obsession.nl
in bakkeveen hebben ze volgens mij nu ook veel jonkies zitten.
Ze kregen 90 cavia's die gemengd zaten. Waren verschillende dames zwanger.
Misschien kun je vragen of ze daar 2 van casteren. Dan kost het je 20 per cavia (inclusief de castratie)

karin75

Gevorderd
Lid
22 jan 2012
Reacties
209
Ik heb bakkeveen al gebeld, maar die doen geen vroegcastraten.

Leeuwarden heb ik net gemaild.

Stynke

Pukkie & Bob
Lid
9 jul 2009
Reacties
33
Aantal Cavia's
2
caviastal Schnabbel in Leeuwarden laat haar beertjes weleens - op verzoek - vroeg castreren :
CS Schnabbel - Geboren

(ook via die dierenarts de Boer...?)

Stynke

Pukkie & Bob
Lid
9 jul 2009
Reacties
33
Aantal Cavia's
2
prijzig grapje...maar toch hartstikke mooi! ik ben benieuwd hoe het je zal bevallen met de castraatjes :) misschien kan je t.z.t. nog eens een berichtje hierover plaatsen? er zijn vast wel meer mensen hier op het forum benieuwd naar het gedrag enz.
In ieder geval alvast veel succes ermee!

karin75

Gevorderd
Lid
22 jan 2012
Reacties
209
Deze DA is idd. prijzig, maar ik wordt vanmiddag nog door 2 andere DA's terug gebeld of ze het ook doen.
Tjee.... heb er wel 20 aan de lijn gehad vanochtend.

Vlak bij mij zit een fokker die veel US teddy's heeft en bij haar mag ik wat vroeger dan normaal een beertje halen.
Ze hoeven niet fokgeschikt te zijn, dus dat maakt de keuze weer wat makkelijker.
Een skinny beertje wordt wat moeilijker, maar het hoeft ook niet gelijk gelukkig.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen