Vriendin verzorgd cavia's slecht

Demone

Beginnend
Lid
15 apr 2012
Reacties
0
Hallo allemaal,

Ik probeer een lang verhaal kort te maken.
Een goede vriendin van mij heeft 2 cavia's van nu 1,5 à 2 jaar oud denk ik.

Ze verzorgd de beestjes echt niet goed, terwijl zij zelf vindt van wel. De cavia's zitten in een "standaard" hok (80cm lang gok ik), ze komen alleen uit het hok als ze verschoont worden, verder krijgen ze dus ook geen aandacht (dus echt tam zijn ze ook niet). Ze eten brokjes, hooi en snoepjes, geen vers voer. In het hok zelf zit ook absoluut geen uitdaging.

Ikzelf vind dit een vorm van dierenmishandeling maar zijzelf vindt dat ze ze goed verzorgd want "ze hebben immers een schoon hok en eten en drinken". Maar ze hebben zoveel meer nodig....

Ze wil de cavia's niet weg doen omdat ze andere mensen niet vertrouwd in de verzorging van de beestjes (......). De enige optie is dat ik ze neem, en dat is eigenlijk geen optie omdat ik er echt de ruimte niet voor heb (anders had ik het met liefde gedaan en had ik een hele mooie grote flat voor ze gebouwd).

Nu wil ik haar dus overtuigen om de cavia's weg te doen, omdat ik gewoon medelijden met de diertjes heb. Maar hebben jullie tips om door te dringen tot haar???
Ik had al bedacht om een lijst te maken met de behoeftes van de cavia's, maar dat vind ik denk ik toch te direct en dan kwets ik haar echt heel erg....

Tips aub! Dank jullie wel alvast (ik zet mijn naam hier maar niet neer)