Voor het eerst weesjes (maar het gaat prima)

Discussie in 'Fokken' op www.caviaforum.nl gestart door Bellamy †, 13 jul 2012.

1. Bellamy †

Bellamy † Ervaren

Lid:
    8 okt 2011
    Pluimen:
    1.233
    Website:
    Aantal Cavia's:
    30
    Voor het eerst heb ik ook weesjes, dat werden ze met precies 2 weken. Mama Bonaire kreeg een hersenbloeding en ging heel naar dood, de avond voor we op vakantie gingen. Omdat ze het verder prima deden (3 wogen meer dan 200 gram en eentje 164 gram) én omdat ze een pleegoma (Rubia) hadden (die heeft ook nog melk gegeven toen ze net geboren waren, omdat haar vijfling doodgeboren was een week ervoor, maar ik geloof niet dat ze na 2 weken nog melk gaf) en verder nog een aantal zeugjes en gecastreerde beer als gezelschap hadden, heb ik niets gedaan. Ze hebben gewoon van mijn ouders eten gekregen en ze zijn flink gegroeid. De kleinste weegt nu 244 gram, ze zijn nu 22 dagen oud. Zodra ze goed zelf eten, hebben ze in principe geen melk meer nodig, maar wel de liefde van andere cavia's (en ook opvoeding......).
    We zijn nu dus net terug van vakantie en ik had ook niet anders verwacht dan dat ze het prima zouden doen. Ik heb al eerder jongen gehad die gewoon melk weigerde te drinken (bij hun moeder) en het ook goed deden. Dat wil niet zeggen dat het altijd goed gaat, het ligt er ook aan hoe oud ze zijn (met 2 weken kunnen ze natuurlijk veel meer hebben dan met 2 dagen) en hoe zwaar ze dan zijn.

Wel shit dat nu net Bonaire moest overlijden, zij was zo'n zeug met wat extra's voor mij (de klik). Het was ook heel rot, maar het ging te snel om nog iets te doen (daarbij kan je bij een hersenbloeding of infarct gewoon verdomd weinig doen).

2. Log in of registreer je om de geplaatste 5 reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Laden...
Gelijkwaardige Onderwerpen - weesjes (maar prima)
  1. Annetinka
    Reacties:
    12
    Bekeken:
    364
  2. Talisalindy
    Reacties:
    22
    Bekeken:
    427
  3. Suzanne128
    Reacties: