Voeding en verzorging. Is dit een goede planning?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guinea piggy lover

Liefhebber
Lid
20 jan 2018
Reacties
21
Hoihoi.

Ik heb een hele planning gemaakt met informatie wat ik heb gevonden na uren lang lezen en videos kijken. Ik wil het graag goed doen en hoop dat er zoveel mogelijk mensen hun mening geven want ik ben echt benieuwd of dit goed is.

Ik kopieer en plak mijn planningen wat betreft voeding en verzorging. Het elke 2 weken wassen is omdat ik lang harige cavia's ga halen denk ik.

GROENTE VOEDING
Maandag
’s ochtends: 1/6 kropsla, 1 waspeen , 1/ 4 paprika, 2 CM komkommer, koriander 2 a 3 takjes.
’s avonds : 1/6 kropsla, 1 waspeen , 1/ 4 paprika, 2 CM komkommer, 1/8 radicchio.

Dinsdag
’s ochtends: 1/6 kropsla, 1 waspeen , 1/ 4 paprika, 2 CM komkommer.
’s avonds: 1/6 kropsla, 1 waspeen , 1/ 4 paprika, 2 CM komkommer, 1/8 radicchio.
Woensdag
’s ochtends: 1/6 kropsla, 1 waspeen , 1/ 4 paprika, 2 CM komkommer, koriander 2 a 3 takjes.
’s avonds : 1/6 kropsla, 1 waspeen , 1/ 4 paprika, 2 CM komkommer.

Donderdag
’s avonds : 1/6 kropsla, 1 waspeen , 1/ 4 paprika, 2 CM komkommer, 1 maiskolf.

Vrijdag
’s avonds : 1/6 kropsla, 1 waspeen , 1/ 4 paprika, 2 CM komkommer.

Zaterdag
’s avonds : 1/6 kropsla, 1 waspeen , 1/ 4 paprika, 2 CM komkommer, 1/8 radicchio.

Zondag

----------------------------------------------------------------
2 cavia’s
-Biks 15 ml meten in kleine maatbekertje, 15 ml per cavia sochtends, en 15 ml per cavia savonds.
-Hooi altijd vol
-Water elke dag flesjes schoon maken en verversen.
-Hooi wat op de bodem ligt opruimen. Nat hooi stinkt, trekt vliegen aan, vliegen zijn gevaarlijk voor cavias.
-Na wekelijks kooi schoonmaken, cavia’s wegen.
-1 keer per 2 weken nagels knippen.
-Elke 2 weken cavia’s wassen (alleen onderkant. Rug is niet vies)
-Tuin met konijnen hekjes afsluiten en de cavia’s elke dag minstens een half uur los laten lopen in de tuin. Leg er een tunnel en een huisje neer. Leg er een hooiruif en een schaaltje water neer.

GROENTE
Als ik zelf snoeptomaat koop voor mezelf, mogen ze 1 snoeptomaat per cavia per dag. Als ik witlof koop voor mezelf, mogen ze samen 1 witlof per dag.

1 kropsla in 3 dagen. Per stuk 1 euro.
Radicchio rosso (AH verkoopt dit) 1 per week. Voeren in 4 dagen. Snij door midden. En dan beide helften in 4 stukken. Sochtends een kwart stuk en savonds een kwart stuk. Per stuk 1.80 euro
Waspeen 1 per dag per cavia. Per zak 90 cent. 1 zak is 3 dagen houdbaar. De rest eet ik op.
Paprika een kwart paprika per cavia per dag. Per stuk 1 euro.
Komkommer. 2 CM per cavia per dag. 1 euro per stuk. Gaat 4 dagen mee.
Koriander 3 keer per week 2 a 3 takjes per cavia. (kies jumbo koriander voordelig, 40 gram) Per zak 1.65.
Mais 1 maiskolf per week. Per zak van 2 stuks, 2.90 euro.
KOSTEN GROENTE
Kropsla 10 euro
Radicchio 7,40 euro
Waspeen 9 euro
Paprika 15 euro
Komkommer 8 euro
Koriander 8 euro
Mais 6 euro
OVERIGE KOSTEN
-Hennep bodem 40 euro per maand (elke week 2 pakken van 5 euro)
-Hooi 20 euro per maand
-Biks 12 euro per maand

TOTALE KOSTEN PERFECTE LEVEN CAVIA’S mijn babies <3 😊
135,40 per maand

Ik heb 4 weken uitgerekend. Dus reken op maximaal 150 per maand en dan hebben mijn babies het perfecte leventje.

Cavia’s eten constant. Eten maakt ze gelukkig. Dus de perfecte voeding is hemels voor cavia’s.

Spaar ook elke maand 50 euro voor eventuele dierenarts kosten.
----------

Ik hoor graag jullie meningen.
De reden dat er jumbo staat is omdat ik mijn groente en fruit graag daar haal.

Status
Niet open voor verdere reacties.