Vlooien

Discussie in 'Ziekten' op www.caviaforum.nl gestart door Raprice, 28 jul 2012.

1. Raprice

Raprice Beginnend

Lid:
    18 mei 2012
    Pluimen:
    67
    Aantal Cavia's:
    2
    Hallo!

Sinds enkele dagen heeft mijn vriend vlooien bij zijn kat gevonden. We zijn al bezig met het bestrijden hiervan, en ondanks dat hij een flinke afstand van mij weg woont wilde ik toch even opzoek gaan naar een middel wat voor mijn cavia's zou werken als zij ook last zouden krijgen. (je weet nooit of je een verdwaalde vlooi meeneemt) Op het internet vond ik toen meteen dat cavia's inderdaad ook vatbaar zijn voor kattenvlooien, maar op een echt goed middel kwam ik niet uit. Volgens enkele websites was het geven van frontline/advantage niet aangeraden omdat het niet bewezen is of het schadelijk is voor kleine dieren, + dat ik geen knaagdieren variant gevonden heb.

Wel vond ik dit op een site: (klik) maar ze verklappen niet helemaal of dit nu voor vlooien is of niet. Op diezelfde site vond ik namelijk ook dit: (klik) maar hier staan vlooien dus niet in het rijtje met opgesomde parasieten.

Wat kunnen jullie me aanraden? Ondanks dat ik nu nog geen vlooi gevonden heb wil ik graag alvast weten wat ik zou moeten doen en iets achter de hand hebben.

2. Log in of registreer je om de geplaatste 4 reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Laden...

Sociale Media