• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community met alleen sponsor advertenties.

Vervelend gedrag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tonks

Gast
Hallo,

Ik heb thuis 2 cavia's. Het zijn 2 zeugjes. Een zeugje wordt over een maand 2 jaar en de ander is net 1 geworden. Ze zitten nu al 3 kwart jaar bij elkaar. Soms was het wel een brommen naar elkaar, maar daar bleef het ook bij.

Maar nu is mijn oudste cavia al anderhalve week aan het brommen, met haar kont schudden, langzaam lopen. Ik weet dat dit is omdat mijn oudste cavia dus over mijn jongste de baas wilt spelen, maar ik vind anderhalve week wel erg lang duren. Mijn jonge cavia hoeft maar voorbij te lopen en ze begint al. Maar mijn jonge cavia loopt er dan wel achteraan en loopt aan haar kont te snuffelen. In die anderhalve week heeft mijn jongste cavia ook diverse keren op mijn oudere cavia willen 'klimmen'.

Nu is het altijd zo geweest dat ze altijd apart slapen en apart eten. Ik heb dus 2 voerbakken en 2 slaaphokken in de kooi staan, omdat mijn oudere cavia niet samen wilt slapen en eten. Maar ze vechten dus niet. Alleen jaagt mijn oudste cavia soms de jongste wel weg.

Ik wil zolang er niet echt wordt gevochten ze absoluut niet uit elkaar halen.

Weet iemand misschien wanneer dit op houdt, of hoe ik dit op kan laten houden? En duurt het wel eens vaker zo lang?

Groetjes Tonks

jessicavanden

Gast
Je moet eerst inloggen of je registreren om dit antwoord te kunnen bekijken.

Tonks

Gast

Jolanda4711

Gevorderd
Lid
2 okt 2005
Reacties
0

Tonks

Gast

hiekje

Beginnend
Lid
9 apr 2004
Reacties
0

Inge's Galerie

Gast

Ronald

Webmaster
Medewerker
Lid
13 mrt 2003
Reacties
9.052
Land
Netherlands
Aantal Cavia's
2+

Status
Niet open voor verdere reacties.