• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 16 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis en maak deel uit van onze informatieve en gezellige Cavia community.

Vechtende beertjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

#_Sammie_#

Beginnend
Lid
3 jun 2007
Reacties
0
Heey!
Ik ben Daphne, en ik zit eigenlijk met een probleem. Van de winter was mijn cavia Blacky (beertje) doodgegaan en doordat Pepper (beertje) hierdoor alleen zat heb ik besloten om een cavia vriendje voor hem uit te zoeken. Omdat we al van plan waren om een groter hok aan te schaffen zijn dit twee caviavriendjes voor Pepper geworden: Bikkel en Storm, allebei beertjes. Bikkel en Storm zaten al bij elkaar in de dierenwinkel dus die twee samen ging goed. Ook het koppelen met Pepper ging goed, ze kunnen allebei overweg met Pepper.
Ze zitten nu zo'n twee weken met zijn drieën in het hok. Maar sinds de laatste paar dagen is het goed mis tussen Bikkel en Storm. Storm heeft een grote hap in zijn oor en onder zijn haren voel ik kleine wondjes, bij Bikkel heb ik nog geen wondjes ontdekt. Gisternacht heb ik Storm op de benedenverdieping geplaatst en het klepje op de bovenverdieping dichtgegaan zodat Pepper en Bikkel niet meer bij Storm konden komen. Vanochtend had ik het klepje weer open gedaan en het leek wel weer goed te gaan, af en toe ben ik wezen kijken en soms zaten ze zelfs met zijn drieën bij elkaar in het nachthok. Alleen vanavond ging het weer helemaal mis. Ik had ze alledrie uit het hok gehaald en op mijn bed neergezet en Bikkel en Storm begon te blazen en te klappertanden naar elkaar toe en de plukken haar vlogen in het rond =( Toen heb ik ze natuurlijk snel uit elkaar gehaald, en heb ik Bikkel op de benedenverdieping neergezet met het klepje afgesloten zodat de andere twee er niet naartoe kunnen. Nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen.. Storm en Bikkel konden het eerst goed met elkaar vinden maar nu totaal niet meer. Storm en Bikkel zijn nu allebei ongeveer 4 maanden en Pepper is ruim 4,5 jaar oud.
Het is niet echt een oplossing om er eentje op de benedenverdieping neer te zetten want die is gewoon open, dus daar heeft hij niet de bescherming en de warmte van het nachthok op de bovenverdieping. Ook zou hij dan alleen zitten en zou ik ze nooit tegelijk met zijn drieën uit het hok kunnen halen..
Morgen ga ik het hok verschonen en ik had gelezen dat het nog zou kunnen helpen om ze allemaal met dezelfde geur in te spuiten. Is dit een goed idee, of maakt dat niet zoveel meer uit?
Ik hoop dat julie misschien een oplossing weten. Want ik zou het zo leuk vinden als ze met zijn drieën goed overweg kunnen en ik zou er ook niet een weg willen doen eigenlijk..
Dus weet iemand hier raad mee?

Groetjes,
Daphne

Status
Niet open voor verdere reacties.