Vannacht is er een nestje geboren, maar het zijn geen cavia's!

Meagan

VIP
Lid
6 dec 2005
Reacties
1.616
Website
www.meagan.nl
Nou... ik begin bij het begin. Een week of 2 geleden...

Ons zoontje mocht 2-3 muisjes kiezen voor op zijn kamer. Zijn zus heeft immers al een 3 jaar haar Skinny caafjes.
Nu hij 8 jaar is durven we het wel aan om hem 2 diertjes op zijn kamer te laten houden.

Dus hebben we bij een fokker 2 muisjes gehaald. Cian heeft ze zelf uitgezocht, 2 meisjes, een wit met rode oogjes en een zwart wit gevlekt muisje. Hij heeft ze Lina en Klaartje genoemd
De dag erna ging ik naar een dierenwinkel omdat ik nog wat nodig had voor de diertjes. Tja, dan loop je langs de dieren en kijkje toch in de hokjes. Meagan en ik zagen een heel leuk gevlekt muisje en ja... we hebben haar meegenomen. Ze was zo schattig! Meagan heeft haar Jasmijn gedoopt.

Maar na anderhalve week werd ze dikker en dikker. Ik dacht nog dat ze zich zo lekker aan het vol eten was omdat ze ze op haar gemakje was...
UhU, lekker naïef! Eigenlijk wist ik het natuurlijk het al, om zo een dikke buik kun je niet heen hè.

Ik heb me aangemeld bij het muizenforum, omdat ik van muizennestjes niets weet... Ja overduidelijk zwanger en ze zou snel bevallen ook. Muisje dragen maar een week of 3, dus het ging opschieten. Op advies van de dames daar heb ik de aanstaande mama apart gezet en eiwitrijk voedsel gegeven.

En vannacht was het al zover! Jasmijn is bevallen van een 12-ling! Ik geloof dat ze al wel een jong of 2 heeft opgegeten, at overigens niet vreemd is bij muisjes (brrrr, naar vind ik het, maar wel beter omdat ze een groot nest toch niet alleen kan grootbrengen)

Wat anders dan een nest caafjes zeg... allemaal roze wormpjes met staartjes. Kijk, dit is ons onverwachte, niet geplande, dankzij niet oplettende dierenwinkel muizen nestje...

Als jullie het leuk vinden kan ik een dagboekje bij houden van de ontwikkeling van de kleintjes.
En mochten er mensen hier zijn die het leuk vinden om straks 2-3 muisjes uit dit nestje te willen? Roep maar/pb maar!

Dit is mama, de papa is waarschijnlijk de zelfde kleur. De kleurtjes van de jonkies zullen goudagoutibont en zwartbont zijn.