vakantie opvang aangeboden in Hoofddorp

Status
Niet open voor verdere reacties.

caviaranka

Gevorderd
Lid
16 jan 2010
Reacties
74
Website
www.caviastaldebinkies.nl
Aantal Cavia's
20
Wilt u van de zomer even lekker een weekje of een aantal weken op vakantie? Of wilt u elders in het jaar op vakantie, een weekendje weg of heeft u gewoon even iets anders te doen, maar heeft u een cavia (of meerdere) thuis zitten? Dan kunnen ze wellicht even bij familie, vrienden of kennis logeren, maar als dat nou niet kan? Dan biedt caviastal de Binkies uw cavia('s) een vakantieopvang.

De verzorging tijdens de vakantieperiode

Tijdens de vakantieperiode zorg ik ervoor dat mijn logés niets te kort komen, ze krijgen elke dag;
- vers water met een vitamine c pilletje
- krachtvoer
- voldoende hooi
- verschillende soorten groenten/fruit (o.a. andijvie, wortel, lof, paprika, appel, peer, bloemkool, groene kool, sla) de koolsoorten en vochtrijke groenten uiteraard met mate.

1x in de week krijgen ze een schoon, fris hok, waarbij het met dettol ontsmet wordt, de langharige cavia's worden gekamd en zonodig klitjes weggeknipt en de nageltjes worden bijgehouden.

Ik wil dat de cavia's zich zoveel mogelijk thuis en fijn voelen, is uw cavia gewent elke dag opgepakt te worden? Dan zal ik dit ook doen. Is uw cavia dit wat minder gewent? Dan zal ik dat respecteren en hem niet of minder vasthouden, net wat hij gewent is.

Heeft u 2 cavia's thuis die gewent zijn samen te zitten, dan komen ze hier uiteraard ook samen in een hok, dit met een maximum van 3 cavia's per hok. Heeft u een cavia alleen zitten, dan zal deze tijdens de opvang ook niet samen gezet worden met een andere cavia.

Wat moet u zelf meegeven?

- krachtvoer
Voor de opvangperiode moet u zelf krachtvoer meebrengen. Zouden we een acute overstap maken naar een ander soort voer, dan kan dit maag/darm problemen veroorzaken. Zorg dat u ruim voldoende voer meegeeft, het overige gaat gewoon mee terug. Kom ik voer te kort, dan moet ik extra kosten rekenen voor het kopen van extra voer. Het voer dat u meegeeft wordt uiteraard alleen voor uw cavia gebruikt.
- eventuele medicijnen/extra vitaminen
Ik vind het geen probleem om uw cavia medicijnen of extra vitaminen toe te dienen, echter als dit 1x per dag nodig is, is dit vaker nodig dan kan ik uw cavia helaas niet verwelkomen. Is het toedienen zo gebeurt bij uw cavia dan reken ik hier geen extra kosten voor, ben ik echter iedere dag een kwartier bezig met bijvoorbeeld dwangvoeren dan vraag ik hier een kleine bijdrage voor, dit laat ik van te voren aan u weten.
- eventuele favoriete speeltjes of huisje van uw cavia

Wat krijgt uw cavia van mij?

- een hok
- zaagsel
- hooi
- vitamine c pilletjes
- groenten/fruit
Dit alles zit bij de prijs in begrepen, u hoeft dus niet met uw eigen hok te slepen, maar uw cavia krijgt hier een mooi onderkomen.

Kosten voor opvang

Ik vraag per cavia per dag €2,50, elke volgende cavia is €2,- per cavia per dag, dus heeft u 2 cavia's dan kost het €4,50 per dag, heeft u 3 cavia's dan kost het €6,50 per dag etc.

Interesse of vragen?

Wilt u een hok (of meerdere) bespreken? Dan kunt u mij mailen voor een inschrijfformulier, heeft u nog vragen, dan kunt u mij daar uiteraard ook voor mailen; passaranka@quicknet.nl

Vachtverzorging

Tevens is er de mogelijkheid dat uw cavia een complete vachtverzorging krijgt, hij wordt dan gewassen met shampoo+cremespoeling, geföhnt, geknipt (als u dit niet wilt, kunt u dit aangeven), de oortjes en oogjes worden schoongemaakt en de nageltjes worden geknipt. Dit alles kost slechts €10,- voor een langharige cavia en €5,- voor een kortharige cavia.

Voor de voorwaarden kunt u even kijken op mijn website, google caviastal de binkies en u vindt mij.

Status
Niet open voor verdere reacties.