• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community.

Utero Vetsem

Status
Niet open voor verdere reacties.

zoeperzazke

Gast
Even een klein vraagje, aangezien ik nog geen ervaring heb met dit middel (en ik hoop dat die ervaring ook nog lang wegblijft): wat is de juiste dosering van Utero Vetsem? En herhaal je dit ook nog of geef je het maar 1 keer?

Audrey

Gast
Je kan het bestellen bij de paardedogist gebruik staat er op ....ik hoop het ook niet voor je ..maar altijd handig om in huis te hebben Sommige dieren artsen hebben het ook ..

wilson

Beginnend
Lid
24 jan 2006
Reacties
0
Website
home.hetnet.nl
Hoi,
hangt er vanaf waar je het voor wilt gebruiken. Bij niet voldoende opgang komen van de persweeën(moet ze al wel persweeën hebben he) is het 10a 20 druppels, 3 x herhalen eventueel met tussentijd van een uur. Bij een miskraam 2 x dgs 10 druppels.

zoeperzazke

Gast
Dankjewel voor je antwoord Wilson. Ik wil het in principe nog nergens voor gebruiken ;) Maar met drie zwangere zeugen in huis is het wel zo handig om niet alleen het spul in huis te hebben, maar ook de dosering te weten, mocht het nodig zijn.

Erika

Gast
Ahum....mag ik vragen waar je dat spul voor gebruikt?

zoeperzazke

Gast
Utero Vetsem is een homeopatisch middel dat de baarmoeder reinigt. Dit kan zoals je las worden ingezet bij een probleembevalling (als de buik nog niet leeg is en de moeder halverwege de bevalling haar weeën verliest, en je geen dierenarts in de buurt hebt voor weeënopwekkers) of na een miskraam, om er zeker van te zijn dat de baarmoeder helemaal schoon is zodat er geen nare infecties kunnen ontstaan. Het is volgens mij te koop bij de reguliere drogisten, de tuinen en ook via www.akhila.nl.

Ronald

Webmaster
Medewerker
Lid
13 mrt 2003
Reacties
9.001
Aantal Cavia's
2+
Hallo @zoeperzazke,

We hebben de status van dit topic veranderd naar gesloten omdat het al meer dan een jaar oud is. Voel je vrij een nieuwe topic over dit onderwerp te starten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen