• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community.

Update Snow eierstokken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kim Cavia

Ervaren
Lid
10 apr 2017
Reacties
252
Website
www.beadingme.weebly.com
Aantal Cavia's
4
Landen vlag
Ze heeft indd cysten op de eierstokken, 2 stuks van ong 1 a 2 mm, stelt niets voor. Volgens haar kan het helemaal geen kwaad en we mogen blij zijn dat ze nog leeft. De DA hier had nooit mogen prikken zo op de tast ivm de darmen. Er is geen operatie nodig. Qua symptomen de kale plekken, dat is een cosmetisch probleem. Het gewicht komt waarschijnlijk wel weer terug. Het berengedrag, we moeten haar af en toe laten dekken en hopen dat t dáárdoor minder wordt. Ze vroeg of we een castraat hebben, uhm nee en net een zeugje erbij en nog eentje, dat kan echt niet. Zou wel de beste oplossing zijn maar we kunnen Snow af en toe een paar dagen brengen zodat ze ff van bil kan . We denken aan begin juli. Dit probleem maakt ze zich dus geen zorgen. Of er moet iemand in onze buurt zijn die zijn castraat ter beschikking wil stellen.

Maar ze heeft wel iets in de baarmoeder gezien. Over 3 mnd moet ze weer een echo, als het dan gegroeid is, moet het er wel uit.

De nieren en tandjes enzo zagen er perfect uit.

Maar nu is ze wel half kaal
5e1433329033fb69a0b91b8c0581e9d1.jpg

809b8c18bf4ecc9118dff9329bcb54e0.jpg

Tieske

VIP
Lid
12 okt 2011
Reacties
6.271
Aantal Cavia's
00
Landen vlag
Ben blij dat het mee lijkt te vallen en hoop dat het over 3 maanden niet meer te zien is. Gaf je al homeopathisch middel voor cystes? Helpt hier erg goed.

Kim Cavia

Ervaren
Lid
10 apr 2017
Reacties
252
Website
www.beadingme.weebly.com
Aantal Cavia's
4
Landen vlag
Ben blij dat het mee lijkt te vallen en hoop dat het over 3 maanden niet meer te zien is. Gaf je al homeopathisch middel voor cystes? Helpt hier erg goed.
Ik ook, alleen dus die baarmoeder
Ben wel erg benieuwd of ze dus bloed oid gaat verliezen.

Nee, dat niet en hoeft ook niet. Ze zei trouwens ook dat cysten dus helemaal geen kwaad kunnen dus ik zei 'en als ze knappen dan?' Toen zei ze 'Nee, dan zijn ze gewoon weg'.

Tieske

VIP
Lid
12 okt 2011
Reacties
6.271
Aantal Cavia's
00
Landen vlag
Fijn te lezen dat niet een reactie is op jouw. Mij is juist verteld dat het immuunsysteem wordt onderdrukt door de cystes en daarom geef ik de korreltjes. Better safe then sorry voor mij, maar iedereen mag zelf beslissen.

Kim Cavia

Ervaren
Lid
10 apr 2017
Reacties
252
Website
www.beadingme.weebly.com
Aantal Cavia's
4
Landen vlag
Fijn te lezen dat niet een reactie is op jouw. Mij is juist verteld dat het immuunsysteem wordt onderdrukt door de cystes en daarom geef ik de korreltjes. Better safe then sorry voor mij, maar iedereen mag zelf beslissen.
Hoe heet dat middel? Kan allicht eens kijken en qua kosten?

Ze zei dat dit probleem een ... probleem was, niets aan doen. Komt vaak en gaat ook vanzelf vaak.

Tieske

VIP
Lid
12 okt 2011
Reacties
6.271
Aantal Cavia's
00
Landen vlag
Over het middel heb je al een pm gehad als het goed is. Zo ver ik weet gaat het niet weg. Mijn 6 jaar oude caaf heeft het groot gedeelte van haar leven en tot haar overlijden gehad.

Silvia67

Gevorderd
Lid
5 jan 2014
Reacties
116
Aantal Cavia's
4
Landen vlag
Hah, fijn dat je een update doet! :) Soms blijven bepaalde caafje in je hoofd hangen en vraag je je af hoe het verder is gegaan.
Tja, da's eigenlijk goed en slecht nieuws tegelijkertijd. Ze heeft nu in elk geval niet iets dat direct verholpen moet worden. En die cystes dat komt inderdaad vaak voor. Wel fijn dat het maar kleine cystes zijn. Hoop voor jou en Snow dat de baarmoeder verder rustig blijft. Goed dat je bent gegaan hoor! :grinning:

Wij hebben nu ook weer een brommend dametje door de kooi lopen en die houd ik ook extra in de gaten qua cystes en baarmoeder.
Ik heb mij ook wel eens afgevraagd of er geen verband zit tussen de dames met hormoonproblemen en problemen van de voortplantingsorganen en het feit dat wij ze soms zonder beer of bij een castraat zetten. In de natuur worden ze natuurlijk gewoon telkens weer zwanger en misschien is dat niet zwanger worden wel niet natuurlijk om het zomaar uit te drukken. Maar ja, anders zouden er wel weer heel veel caafje rond lopen op de aardbol....o_O
Het brommende dametje krijgt nu van mij Brons van Puur (NML health), 2 x daags 2 druppels. Ik wil dit in elk geval 2 periodes volhouden en kijken of het betert. Brons bevat natuurlijke (plant)bestanddelen die de cyclus reguleert. Ik zal nog laten weten op het forum t.z.t. of het wat doet of niet. Het schijnt goed te werken bij honden/katten en paarden. Dus nu probeer ik het voor caafjes (in overleg met DA en de klantenservice van NML).

Wat naar trouwens om te lezen dat jij een tumor hebt :( Je zei al dat je zelf ook ziek bent, had niet door dat het zo heftig was. Heel veel sterkte :kissing_heart:

Kim Cavia

Ervaren
Lid
10 apr 2017
Reacties
252
Website
www.beadingme.weebly.com
Aantal Cavia's
4
Landen vlag
Hi Silvia,

Sommige caafjes en verhalen blijven inderdaad in je hoofd zitten, dat heb ik ook.

Indd goed en slecht. Ben blij voor nu maar weet niet zo goed wat te doen. Denk dat we haar dan begin juli moeten brengen, een weekje of juist begin augustus zodat ik 1 caaf minder heb ivm mijn eigen operatie. Even over nadenken. Hoop eigenlijk dat 1x genoeg is want wil haar niet steeds een week kwijt.

Wat ik mij afvraag is, zou Snow mij nog wel herkennen?! Aan de ene kant denk ik 'natuurlijk'. Puk herkende mij meteen na 2 wkn ziekenhuis maar gaat Snow mij niet minder vertrouwen?! Ze wilde vandaag niet echt op de hand stappen en ook eten was moeizaam.. een vd meiden vd zorg heeft ook caafjes, wil haar ook vragen of zij anders Snow even bij haar beertjes wil zetten, als het beertjes en vooral castraten zijn

Ze zeggen wel dat hormoonproblemen bij zeugengroepen vaker voorkomt. Het schijnt zo te zijn. Voor een mannetje erbij hebben we echt heen ruimte in onze flat.

Ik heb verschillende chronische aandoeningen en ben behoorlijk ziek. De tumor is goedaardig maar het brengt wel klachten met zich mee.

Waar ik vooral blij en opgelucht over ben is dat cysten dus wel kunnen knappen maar dat het helemaal niet gevaarlijk is maar juist goed, doordat de cysten knappen ze dan weg zijn.

Wat wél door mijn hoofd spookt is of ik de DA waar we heen gingen moet bellen om te zeggen dat we ergens anders heen gaan en waarom zij zo de buik heeft aangeprikt, we hadden haar makkelijker kwijt geraakt kunnen hebben. Ik snap dat niet zo goed...

Ach we leren steeds weer wat bij.

We kwamen trouwens daar 2 dames tegen met 3 caafjes, reuze vergeleken met die van ons. Zij kwamen vanuit Ede dus als mensen zover reizen voor een DA, dan zegt dat genoeg. We hebben er een super gevoel bij en gaan voortaan naar haar, al was het een hele onderneming. Maar goed vriendlief kan ook alleen.

Heel verhaal weer, sorry! Nog even lachen! Pas nu op de hond van mijn ouders. Die denkt ook dat ze een caaf is, gaat steeds in/op de caafjes mand liggen.

Overigens Snow en Luna (hond) zijn twee magneten. Luna was snow dr oren en Snow haalt alle siep uit Luna's ogen! Bijzonder!
c92f626054e225616736c03ad8a3de4c.jpg

Tieske

VIP
Lid
12 okt 2011
Reacties
6.271
Aantal Cavia's
00
Landen vlag
Snow gaat je vast nog wel kennen, maar beide partijen zullen dan weer moeten wennen. Ook gaat mogelijk de dominantie veranderen als zij weg is en dan weer terugkomt telkens.

Silvia67

Gevorderd
Lid
5 jan 2014
Reacties
116
Aantal Cavia's
4
Landen vlag
Hi Kim,
Wat bedoel je precies met dat je haar niet 'telkens' een week kwijt wilt? Ik begrijp dat je pas in september (3 maand later) voor een nieuwe echo naar de DA moet? Intussen kan je niet zo heel veel doen, behalve veel TLC en natuurlijk hopen dat het meevalt en vooral van haar genieten :heart_eyes:

Tja, en wellicht zal juist Coco weer even moeten wennen als Snow terug is, maar het kan ook zijn dat ze even aan elkaars kontje sniffen en klaar. Voor de zekerheid kan je ze allebei even hetzelfde laten ruiken als ze langere tijd uit elkaar zijn geweest. Ik doe wat geur (drupje verdunde etherische lavendelolie) op mijn handen even handen wrijven en dan over vachtjes aaien. Ruiken ze allebei anders en gelijk. Waarschijnlijk ruikt Snow naar dat het typische DA-luchtje (zo'n hygienisch geurtje) en da's dan meteen gemaskeerd :D

Maar ik denk dat ze jou niet zo snel vergeet hoor. Ze weet je stem, je geur en je energie heel goed. Misschien dat Snow even moet bijkomen van alle gebeurtenissen, maar over dat niet herkennen zou ik me geen zorgen maken hoor.

O ja en dat poetsen van de hond en cavia, weet niet, maar ik zou het zelf niet toelaten, hoe schattig ook.
In speeksel en oogjes zitten ook allerlei bacteriën en die kunnen per dier verschillen. Een hond poetst ook zijn achterwerk en is een vleeseter en een cavia is een planteneter. Wat voor het ene dier geen kwaad kan, kan voor het andere dier problemen opleveren. Wij hebben ook 2 katten en eentje wil ook altijd in het mandje van de caafjes en op de dekentjes, maar ik laat dat toch niet toe :neutral:

Beterschap voor jezelf!:sun:

Kim Cavia

Ervaren
Lid
10 apr 2017
Reacties
252
Website
www.beadingme.weebly.com
Aantal Cavia's
4
Landen vlag
Klopt, zover had ik niet nagedacht dus ze mogen voortaan alleen nog spelen...

Gek genoeg is Snow's haar helemaal terug gegroeid. Waar je er eerst doorheen keek, ziet het er nu prima uit.

Ik voer haar inmiddels wel bij.

Ze is niet uit logeren geweest om te paren. Maar ik heb wel besloten dat ik de volgende afspraak eerder wil.

Inmiddels is de handdoek een permanente ren geworden vanwege onze nieuwsgierige Nala!

4480a6866b8220d5aaece39572095de4.jpg

Silvia67

Gevorderd
Lid
5 jan 2014
Reacties
116
Aantal Cavia's
4
Landen vlag
Soms lossen cystes vanzelf op en groeit het haar weer terug. Hadden wij hier ook bij een dametje. Kreeg keurig weer dikke vacht. Da's natuurlijk goed nieuws :) Maar zou haar toch inderdaad gewoon laten controleren, zoals afgesproken met de DA.

Wat een ontzettend schattig en leuk mandje heb jij voor je caafjes!!! In de vorm van een aardbei :heart::eek::heart_eyes:

Kim Cavia

Ervaren
Lid
10 apr 2017
Reacties
252
Website
www.beadingme.weebly.com
Aantal Cavia's
4
Landen vlag
Soms lossen cystes vanzelf op en groeit het haar weer terug. Hadden wij hier ook bij een dametje. Kreeg keurig weer dikke vacht. Da's natuurlijk goed nieuws :) Maar zou haar toch inderdaad gewoon laten controleren, zoals afgesproken met de DA.

Wat een ontzettend schattig en leuk mandje heb jij voor je caafjes!!! In de vorm van een aardbei :eek:_eyes:
Heel apart maar ben er wel blij mee. Het afvallen zal wel echt met de baarmoeder te maken hebben.

Jaaaa, leuk he!!! Komt van AliExpress weg, zoek maar eens. Maar ik maak zelf ook allerlei dingetjes zoals slaapzakjes, hooizakjes en naamslingertjes. Zo blijven we bezig haha!
f8c1b95911834c632129861c1bb58795.jpg

Kirsten23

Beginnend
Lid
20 okt 2015
Reacties
2
Mijn caviaatje had ook cysten op d'r eierstokken. Ze had dan ook kale plekken. Vooral onder haar kin en het was er altijd opeens helemaal kaal. Ze was dan heel vatbaar voor schurft. Ik ben toen naar de dierenarts met haar geweest en daar kreeg ze een injectie die ervoor zorgde dat de cysten weer kleiner werden. Dat hielp altijd erg goed! Meestal werkte dat voor een jaar en daarna moest ik weer terug naar de dierenarts, want dan waren de cysten weer terug gegroeid. Ze kreeg dit toen ze vijf was. Uiteindelijk is ze gewoon zeven jaar oud geworden.

Ronald

Webmaster
Medewerker
Lid
13 mrt 2003
Reacties
9.010
Aantal Cavia's
2+
Hallo @Kim Cavia,

We hebben de status van dit topic veranderd naar gesloten omdat het al meer dan een jaar oud is. Voel je vrij een nieuwe topic over dit onderwerp te starten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vergelijkbare onderwerpen
TS Titel Forum Reacties Datum
Llollo1106 Update caviaverblijf Huisvesting 2
Jannekevw Update van onze vriendjes en vraagjes voor jullie ervaringsdeskundigen Algemeen 13
Wilma Wortel Kleine update en foto Foto en Filmpjes 8
Cavia4ever Probleem met bepaalde links na update van 13/03/19 Technische forum vragen van leden 4
Cs chinlon Update onrust in de stal Huisvesting 11
finnie Cavia geopereerd andere erg dominant*update* Gedrag en Verzorging 15
Schumi Zucht...en weer een koppeling mislukt *Update Gedrag en Verzorging 29
Cs ‘de Wetterpoarte’ Zwangere Antsje gaat niet meer zo lekker...-( Update: helaas overleden..;-( Draagtijd 45
Ronald Tracking Tapatalk users with Piwik (Update) Aanpassingen Forum 2021 0
CaviaChick Update Popcorn & Tartufo Algemeen 1
mariekevh Update van de jonkies Foto en Filmpjes 4
CaviaChick Update Popcorn & Tartufo Algemeen 1
Mariëlle_cavia Voor de derde keer haakjes op kiezen... update: helaas overleden Ziekten 42
SWMariska Even een update (na mijn zieke Charley..) Algemeen 5
Ronald WordPress updaten zonder FTP gegevens Aanpassingen Forum 2021 0
Kaylie Grote update Algemeen 20
Ronald Installatie/update Elasticsearch 2018 Aanpassingen Forum 2021 2
Gaby Kleine update van Caviastal Gabriel. Caviastallen en Combinaties 3
CaviaFan Caviaforum fokkerskaart updaten? Fokken 7
bellocaaf. C&C cages *update* Show je huisvesting 25
DeF Caviadressoir in de maak (update: hij is af en in gebruik genomen!) Show je huisvesting 38
Snuffelhonk Beertje weer thuis van zijn bezoekje aan de dierenarts update : hij mag weer bij een ander caafje :) Ziekten 12
Schumi Operatie blaasteen update: Caaf overleden Ziekten 42
Schumi Wat heeft m'n caaf? Update: Caaf is niet meer Ziekten 36
Gaby Kleine update van onze alles. Babbelbox 3
Snuffelhonk Update van senna en sofie Ziekten 4
bridav69 Update goldie Geboren 3
Daann Een blaassteen of niet? > update; ja Algemeen 12
Toet Update baby's geboren Geboren 11
CathyRolf Cavia van bijna 7 jaar is plots doodziek -update: overleden Ziekten 10
Celeste04 Tinus kies/tandprobleem? update: helaas overleden Ziekten 21
CathyRolf Jerry zijn kiezen , advies gevraagd - update Ziekten 41
WoodenHebi Update: Helaas overleden; Gasbuik en dwangvoeren Ziekten 39
Iris de Jeger Jimi kies probleem - Update: helaas overleden Ziekten 45
CathyRolf Plots verandering van oog, puilt uit, iemand een idee? Update Ziekten 53
Ronald Updating php curl on Ubuntu Aanpassingen Forum 2021 0
Klavertje Gebitsproblemen. Update: helaas overleden Ziekten 25
Rose Cavia met bronchitis: Update: helaas overleden Ziekten 38
bridav69 Update Vlekje Foto en Filmpjes 6
Ronald SERVER-SIDE Elasticsearch installatie en update 2015 Aanpassingen Forum 2021 0
Henneke Harde blaas - Update: helaas overleden Ziekten 71
Cavia ziek (gebitsproblemen, nier/blaassteen en spijsverteringsproblemen?) Update: cavia gaat goed Ziekten 15
Animal-Lover Update; Begonnen met bouwen caviaflat Huisvesting 38
Glaucoom oogje? Update: Helaas overleden Ziekten 47
Cavialiefhebster Cavia eet niet na het slijpen van de kiezen. Update: Helaas overleden Ziekten 23
DMelody Het is dus echt een ontsteking na de castratie :/ *Update* Ziekten 25
carlijntje Kiezen bijgeslepen - nu niet meer eten: Update: helaas overleden Ziekten 45
Michelle1993 Onrustig en kaal geplukt. Update: helaas overleden... Ziekten 17
marianne186 Penny's perikelen (update: overleden) Ziekten 26
TamaraMaria Tamara weer niet in orde? Update: helaas overleden.. Ziekten 21

Vergelijkbare onderwerpen