Toediening Lysium/Eurologist

Mauss

Liefhebber
Lid
30 jan 2011
Reacties
18
Hoi,

Ik lees dat best veel mensen ervaring met Lysium en Eurologist hebben. Waar ik nou zo benieuwd naar ben, is hoe jullie deze pillen bij de cavia's naar binnen krijgen. Dat lijkt me dus echt knap lastig. Mijn dame van inmiddels 6 heeft vorig jaar mei een blaassteen gehad en nu had ze er pas weer 1. Beide keren zaten ze helemaal bij de "uitgang". De 1e keer is de steen verwijderd met een klein sneetje en de laatste keer heeft de dierenarts te steen naar buiten gedrukt. Dit is nog maar kort geleden, maar nu is ze af en toe weer niet helemaal lekker. Ik ben dus bang dat er alweer een nieuwe steen zit aan te komen. Ik overweeg Lysium of Eurologist te gaan gebruiken. Als ik e.e.a. zo lees, is Lysium waarschijnlijk het meest geschikt. Maar ik heb dus echt geen idee hoe je zo'n pil naar binnen moet krijgen. Geven jullie de pil in z'n geheel of alleen halve pillen? 2x 2 pillen/dag is een pittige maar goede dosering? Het is jammer dat e.e.a. niet vloeibaar beschikbaar is, zodat je het gewoon met een spuitje kan geven!

Graag tips hoe je de pillen het beste kunt geven, alvast hartstikke bedankt!