(tijdelijk) Samen in 120 cm? *foto's toegevoegd!!*

Discussie in 'Huisvesting' op www.caviaforum.nl gestart door NinaPluisje, 19 jul 2012.

1. NinaPluisje

NinaPluisje Gevorderd

Lid:
    20 aug 2011
    Pluimen:
    323
    Aantal Cavia's:
    5
    In dit draadje (https://www.caviaforum.nl/community/algemeen/221468-deze-dames-komen-bij-ons.html) vertel ik dat er vanaf zaterdag 2 kleine borsteltjes bijkomen. Mijn eerste idee was om ze eerst even maximaal 2 weken in een 100 cm kooi te zetten en als dan de grote bak van bijna 180 bij 55 cm klaar is, ze allemaal bij elkaar te zetten.
    Ik heb met Marjon van Stichting Cavia lang aan de telefoon gezeten en ze vertelde dat de meisjes toen hun moeder hergeplaatst werd, ze erg angstig werden. Ze hebben nu een pleegmoeder, waar ze het erg goed bij doen. Imke ontpopte zich toen Pluisje ziek was, als een erg zorgzaam meisje dat geen seconde van haar zijde week. Ze viel zelfs Frits aan, als die in haar ogen te heftig op Pluisje reageerde. En geloof me, Imke heeft een enorm ontzag voor Frits.
    Ik was pannenkoeken aan het bakken en ineens viel me in, dat ik ze allemaal misschien toch wel in de 120 cm kon zetten. Er zit een grote hooizolder met een flinke loopbrug in, dus er is veel extra ruimte. Ook om te ontsnappen of onder te kruipen. Er staat nu ook een wat groter houten huisje met 3 ingangen in en als ik die iets verschuif, zou ik nog een klein wilgenbruggetje voor de kleintjes neer kunnen zetten, zodat ze zich echt kunnen verstoppen voor de soms best lompe Frits. Er is dan ook nog steeds ruimte om sprintjes te trekken, wat ze nu geregeld doen. (heerlijk om die trappelende pootjes en voorbij vliegende caafjes te zien en te horen)

Zouden jullie dit doen? Ze zijn ten slotte nog maar klein en het is geen probleem om ze iedere dag/om de dag een tijdje in een grote ren in de huiskamer te zetten. op deze manier kennen ze elkaar al als ze de nieuwe bak in kunnen en hoeven de kleintjes het niet alleen in de 'grote nieuwe wereld' te redden. Het gaat om maximaal 2 weken, maar ik denk eerder 1 week.

2. Log in of registreer je om de geplaatste 14 reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Laden...

Sociale Media