• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community met alleen sponsor advertenties.

Talgbultje

yolokato

Beginnend
Lid
13 aug 2020
Reacties
8
Landen vlag
Vraagje:
Mijn cavia Kato heeft een klein bultje, ik denk een talgbult, tussen haar linkervoorpoot en linkeroor in. Ze heeft er naar mijn idee geen last van, als ik eroverheen ga reageert ze er niet op. Het groeit wel, maar heel langzaam, ik heb het nu ongeveer 2 maanden geleden ontdekt, toen was het misschien 2 mm en nu 4 mm (ongeveer)
Moet ik hiermee naar de dierenarts? Ik las op het forum ook dat iemand het zelf uitkneep?

Even ter info:
Bij mijn andere cavia Yolo heb ik een tijdje terug een talgbult laten wegsnijden door de dierenarts, omdat het de DA niet lukte om het talg er volledig uit te krijgen met een spuitje. Het herstel van de operatie vond ik best heftig, het arme beestje heeft 3 dagen versufd in d'r huisje gelegen. Nu gaat het weer helemaal goed.
Maar zo'n operatie wil ik bij Kato voorkomen als het even kan