• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 17 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis en maak deel uit van onze informatieve en gezellige Cavia community.

Stofvrije bodembedekking

Status
Niet open voor verdere reacties.

Caviastal Phileine

Liefhebber
Lid
22 jun 2011
Reacties
6
Website
www.caviastalphileine.nl
Hier hebben de cavia's altijd in een aparte kamer gestaan op houtvezel. Nu zijn inmiddels beide vrije kamers in gebruik als kinderkamer en hebben we ze in de huiskamer staan (zijn nog maar twee kooien, zodra Guus veilig is en gaat verhuizen is dit er nog maar één). Nu wisten we dat mijn man gevoelig is voor stof, maar het loopt nu de spuigaten uit. Zodra hij binnen komt begint hij te snotteren en krijgt hij hoofdpijn, hoe goed ik de boel ook schoon houdt.

Nu hebben wij toen we nog vogels hadden corbo gebruikt. Is dit ook geschikt voor cavia's? Of hebben jullie nog ander materiaal waar we mee kunnen experimenteren? En weten jullie hooi wat weinig stoft? Als ik hooi heb uitgedeeld hier, moet hij echt zorgen dat hij de huiskamer uit is namelijk!

Helaas hebben wij op de flat geen mogelijkheid om de caafjes buiten te huisvesten, dus met bodembedekking experimenteren is ons laatste redmiddel vrees ik... De dieren zelf heeft hij gelukkig geen last van, echt alleen het stof.

Status
Niet open voor verdere reacties.