• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 17 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis en maak deel uit van onze informatieve en gezellige Cavia community.

stekelig caviatje

Status
Niet open voor verdere reacties.

juuth

Zeer ervaren
Lid
7 apr 2011
Reacties
721
Website
hedgeryhighmoors.nl
Aantal Cavia's
0
jaja, zoals een aantal mensen hier wel weten heb ik nogal een stekelig caviatje...
hihi.

een Afrikaans Witbuikegeltje natuurlijk! :icon_lol:

Ik heb al een hele tijd geen foto's meer van haar laten zien, dus ik denk dat ik haar maar even opnieuw voorstel. Dit is Bella, mijn witbuikegel vrouwtje van inmiddels 2 jaar. Ze zat samen met haar zusje in een bak van net 80 x 40 cm met enkel een huisje, en een voerbak en waterbakje. Toen we haar zagen in die bak bij de vorige eigenaar was ik helemaal weg van haar. Eenmaal bij ons kreeg ze een prachtverblijf van 250 bij 40 cm voor haar alleen met een loopwiel van 30 cm, kattenspeeltjes, een schuilhutje, en een in de lengte doorgeknipte wc rol. maar dat vond ze weer heel erg groot dus dat verblijf is helaas afgebroken..

ze zit nu tijdelijk even beneden in een bak van 90 x 30 cm tot ik een mooi verblijf heb gevonden waarin ze de rest van haar leventje kan wonen en waarin misschien over een jaartje nog en man en vrouw kunnen wonen (wel apart van elkaar).

Inmiddels ben ik helemaal fan en heb ik een eigen egelforum opgericht, en wat blijkt.... het is het eerste nederlandse egelforum dat compleet gericht is op de soorten die in Nederland als huisdier gehouden mogen worden!! ben hier toch best een beetje trots op, ook al heef dat forum nog maar 9 leden, hihi. Ook is een compleet nederlandse website opgestart met daarin een caresheet voor witbuikegeltjes.

maar waar het natuurlijk om ging in dit topic.... De primeur is behaald! Mijn vriend heeft Bella voor het eerrst op schoot gehad sinds ze bij ons woont, haha. hij vind het stiekem wel leuk, maar vind het toch best eng nog, zo'n stekelig diertje, haha.

ik hoop dat ik jullie niet teveel verveeld heb met dit hele verhaal, dus hier zijn de foto's :icon_redface:

Bella bij Gerard op schoot:

Even snuffelen aan het kussen op de bank, dat persoon er boven ken ik toch al, haha.

Jeej, ik kan lekker onder Gerard door lopen!

Status
Niet open voor verdere reacties.