• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community.

Spinnen trillen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vlekje en bruintje

Gast
Hallo allemaal,

Mijn pas aangeschafte cavia's vinden het heel lekker om geaaid te worden. Soms gaan ze alleen trillen. Vinden ze het dan vervelend of is het net als een poes spinnen?

Kef

VIP
Lid
20 feb 2009
Reacties
39
trillen is uit angst...

Als ze een brrrrrrrrr geluid maken is het meestal omdat ze het fijn vinden, niet altijd, maar meestal wel

Swaas

Gast
Ze zullen het misschien wel lekker vinden, maar vertrouwen het nog niet volledig, ze zijn dan bang....sommige gaan niet lopen, maar blijven verstijfd zitten en beginnen te rillen uit angst, gewoon dan met rust laten, zacht tegen praten en ze de kans geven om het aaien als iets prettigs te leren ervaren.....niet opdringerig zijn, ze zullen op de duur wel begrijpen dat aaien lekker is en niks is om bang voor te zijn...........

ellentje

Beginnend
Lid
6 jun 2006
Reacties
0
Geef ze wat lekkers als ze bij je op schoot zitten.Zo combineren ze vanzelf dat op schoot zitten fijn is.

Swaas

Gast
Ja is een goed idee....tenminste als ze niet te bang zijn om het aan te nemen.

Sara-decavia

Beginnend
Lid
16 okt 2009
Reacties
10
Ik heb net een cavia voor het eerst.Mijn cavia doet dat ook dat trillen als ze bij mij zit.Maar het is niet voortdurend.En ze maakt ook geluidjes erbij.
Dat wat lekkers geven is een goed idee.
Zodoende leren we....

DevXavier

Gast
Een van onze cavia's (2 maanden oud) trilt ook op schoot, terwijl hij duidelijk ook laat merken dat hij het prettig vindt. Zelfs tijdens iets lekkers trilt hij nog door.

Misschien is het ook uiting van een staat van opwinding, aan de ene kant fijn, aan de andere kant spannend.

kombouter

Liefhebber
Lid
25 okt 2003
Reacties
0
Website
www.nicolebeijers.nl
Ja inderdaad DevXavier dat doet die van mij ook!
Het kan ook zo zijn dat er onprettige geluiden zijn, mijn cavia doet het bijv ook als hij rare vaak hoge geluiden op tv hoort op iemand met een sleutelbos rammelt.. Weet niet of je een armband om hebt als je je caaf aait? Dan kan het ook goed zijn dat ze dat geluid hoort en niet thuis kan brengen..

Ronald

Webmaster
Medewerker
Lid
13 mrt 2003
Reacties
9.001
Aantal Cavia's
2+
Hallo @vlekje en bruintje,

We hebben de status van dit topic veranderd naar gesloten omdat het al meer dan een jaar oud is. Voel je vrij een nieuwe topic over dit onderwerp te starten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen