Show hier je C&C kooi

OkiDoki

Beginnend
Lid
5 jul 2012
Reacties
46
Aantal Cavia's
5
Nu de C&C kooien hier in Nederland steeds populairder worden en ik ze hier op het forum steeds vaker voorbij zie komen, leek het me leuk een verzameltopic te hebben waar iedereen die een C&C kooi overweegt inspiratie op kan doen.

Info over C&C kooien, een size guide, fotogalerijen en een forum: Guinea Pig Cages
Online in Nederland en Europa verkrijgbaar bij: Caviadraadkubus, Kavee, C&C Modular Cages
Losse hekjes: De Leestafel, La Redoute (België)
Coroplast (polypropeen kanaalplaat): Kunststofshop

Hier is mijn C&C, begonnen als 2X5, en inmiddels uitgegroeid tot een 2X7 voor 5 caafs. Op dit moment heb ik wat extra hekjes aan de binnenkant als "babyproofing" voor mijn zeugje van 8 weken. Ook heb ik nog twee hekjes in het midden die "uitgeklapt" kunnen worden als afscheiding (ik had eerst 2 oude zeugjes apart zitten omdat eentje niet zo snel meer at). Op dit moment heb ik allspan in de kooi liggen, omdat ik wat achterliep met het wassen van fleecekleedjes, en dit bevalt ook best goed. Ik had het hok hier net verschoond en alles weer eens anders neergezet, dus de caafs waren druk bezig met verkennen.

656998

Het staat op 8 IKEA expeditkastjes (over het gat ertussen liggen nog planken voor extra ondersteuning). In het midden tussen de kastjes is plek voor een wasmand met hooi, zakken bodembedekking, hooi, voer, etc.

656999

Benieuwd naar jullie kooien!