schurftwond

Discussie in 'Ziekten' op www.caviaforum.nl gestart door rosmoov, 16 jul 2012.

1. rosmoov

rosmoov Beginnend

Lid:
    16 jul 2012
    Pluimen:
    0
    ik heb dus 2 cavias een borstel genaamd Ringo
    en een lunkarya genaamd Marco

nu heb ik met Marco wat probleempjes...heb al vaker schurft gehad bij mn vorige cavia , DA heeft m toen behandeld ging niet echt over dus toen met anti schurft van beaphar en dat werkte goed hij was er snel vanaf , Marco had dus pas ook schurft...nu inmiddels voor de 2e keer ingesprayt maar hij houd veel jeuk en piept s nachts veel omdat hij jeuk heeft , nu heeft hij een wond in zijn nek gekregen van het krabben , heb er flink wat uierzalf op zitten nu en behandeld met tea tree olie ( schijnt ook goed te zijn ) , ben er net mee begonnen om te smeren ..Nu twijfel ik dus hard om naar de DA te gaan of om het zo even af te wachten of de spray gaat werken en de wond dicht gaat , ringo heeft overigens nergens last van ...en het is toch duidelijk schurft...Hok ga ik vanavond ontsmetten en dan zalf ik marco nog een keer goed in....nog meer tips om de wond te laten helen ?? de ene roept hard dat ik m moet wassen een ander weer van niet omdat ze snel kou vatten en hij heeft toch vrij lang haar..en is niet de liefste cavia....hij bijt en is vrij wild ondanks dat hij vaak word opgetild....anyway...tips zijn welkom

even een edit van een ander forum: nou ik heb net alles ontsmet en weer met anti schurft gesprayd, eerst schoongemaakt met betadine...de wond ingesmeerd met uierzalf maar omdat hij niet erg tam is schoot hij erg in de stress het deed toch wel pijn , dus heb maar een klein stukje kunnen smeren en heb m maar terug gezet want hij was echt heel erg gestresst...ik kijk het nog een paar daagjes aan en anders toch even langs de DA....

tips zijn welkom

2. Log in of registreer je om de geplaatste 28 reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.

Sociale Media