Schurft of schimmel

Discussie in 'Ziekten' op www.caviaforum.nl gestart door Kim Cavia, 10 apr 2017.

1. Kim Cavia

Kim Cavia Liefhebber

Lid:
    10 apr 2017
    Pluimen:
    49
    Aantal Cavia's:
    2
    Hi allemaal,

Even kort de samenvatting.

Op 18 februari overleed onze lieve Puk, 2 jaar pas en ontzettend onverwachts. De dierenarts kon niets meer doen.

Onze andere cavia, Snow, 1 jaar was erg verdrietig en wilde alleen nog maar bij mij liggen. Op 20 februari waren wij in de Boerenbond, we wilden graag iets voor Snow kopen. Maar daar zat Coco, een klein meisje helemaal alleen. Van de Boerenbond mochten we kijken of het matchten en zelfs Coco een dagje meenemen. Twee magneten en als ik Coco even weg nam, begon Snow te zoeken en te piepen. Coco bleef.

Na een paar dagen kreeg Coco een kale plek op dr neusje, schurft dacht ik. Dat had Puk ook gehad dus wij naar de dierenarts en Coco werd behandeld. Snow zag er prima uit behalve dat ik mij zorgen maakte om haar gewicht maar de dierenarts kon niets vinden en vond haar er super goed uitzien.

Het werd alleen maar erger met Coco dus wederom naar de dierenarts. Ze kreeg AB en de Itradrops zette ik voort. Maar toen werd ook Snow kaal bij haar oogje en langs haar neusje. Later ook in haar lies. Ze was knorrig en chagrijnig. Ze kreeg ook Itradrops, AB en pijnstilling en ontstekingsremmer.

Intussen verbetert alles en is het afwachten totdat ook bij Snow niets meer te zien is. De haartjes bij Snow beginnen terug te groeien en op de plekken zijn geen open wondjes of schilfers te zien.De Itradrops krijgen ze voorlopig nog en over 2 weken wil ik ze laten nakijken omdat ik mij ook nog steeds zorgen maak om haar gewicht, van 959 in oktober naar nu tussen de 820 en 850 gr.

Ik ben zo ontzettend trots op ze! Ze krijgen over twee weken een caviaflat met twee verdiepingen maar daar gaan ze voorlopig nog niet in vanwege de schimmel.

Ik zal nog een foto plaatsen.

Welk advies geven jullie en wanneer zouden jullie ze overhuizen?

Groetjes Kim
    Snow & Coco

2. Log in of registreer je om de geplaatste 58 reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Laden...
Gelijkwaardige Onderwerpen - Schurft schimmel
  1. laura19907
    Reacties:
    11
    Bekeken:
    144
  2. DoorM
    Reacties:
    10
    Bekeken:
    125