Schurft/mijt of toch iets anders?

Discussie in 'Ziekten' op www.caviaforum.nl gestart door Egni, 10 aug 2017.

1. Egni

Egni Beginnend

Lid:
    22 feb 2015
    Pluimen:
    5
    Aantal Cavia's:
    2
    Hoi,

Mijn cavia Tuco had zaterdag een plekje achter op zn rug, kaal plekje met beetje bloed alsof de huid eraf is. zondag was dit ineens een stuk erger geworden waardoor ik maandag direct naar de dierenarts ben gegaan.

De dierenarts heeft wat over de huid geschraapt en bekeken onder de microscoop , ze zag geen mijt/schurft maar zei dat het dat waarschijnlijk wel is. (beetje raar als je dan niets ziet?) Wat ook kon zijn is dat het mijn andere cavia knabbelt aan het haar van tuco tot bloedens toe (ik heb dit nog nooit gezien dus lijkt me erg onwaarschijnlijk)

Ze heeft beide cavia's behandeld met stronghold voor hond/kat (roze variant) Tuco 1.5 pipet en Kiki 0.5 pipet.

Verder kreeg ik een soort antibioticazalf mee om op de plekken te smeren 2x per dag: Aurimic (oordruppels voor honden?)

Ik heb dit dus ook netjes gedaan vanaf maandag... maar ik zie echt geen enkele verbetering, sterker nog het wordt echt met de dag erger, de plekken worden groter en meer bloederiger.

Wat denken jullie? en wat kan ik hier zo snel mogelijk aan doen, het lijkt me erg pijnlijk als ik dit zo zie.
    De foto's zijn vandaag gemaakt!

alvast bedankt voor de reacties
    Groetjes Inge

Bijgevoegde bestanden:

2. Log in of registreer je om de geplaatste 8 reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Laden...

Sociale Media