Raar gedrag cavia na behandelingen abces

Discussie in 'Ziekten' op www.caviaforum.nl gestart door NuYin, 16 jul 2012.

1. NuYin

NuYin Beginnend

Lid:
    30 jun 2012
    Pluimen:
    0
    Website:
    Hallo,

Allereerst complimenten voor dit mooie forum!
    Ik heb 2 caviazeugjes: Nu-Yin van bijna 7 jaar en Ginny van bijna 2 jaar.
    Ginny is 2 weken geleden onder narcose geweest voor haar gebit, ze had een klein haakje op de kies. Nadat ze thuis was, was ze snel weer goed wakker en at ze weer meteen, niet veel en snel maar wel aan het eten. Ze probeerde steeds bij Nu-Yin met haar hoofdje onder het achterwerk van Nu-Yin te kruipen. Met een hoop geweld duwde ze zich eronder. Nu-Yin ondergaat het gelaten, ze bijt niet van haar af ofzo maar laat wel merken dat ze het niet prettig vindt!
    Een week later ontstond er een abces bij Ginny's kaak, zelfde kant als waar de haak op de kies zat. Dit groeide explosief! Afgelopen vrijdag is ze hier aan geholpen, weer onder narcose geweest. Ze is thuis gekomen en meteen vertoonde ze weer dat gedrag, kopje onder het achterwerk van Nu-Yin. Het is nu zo erg dat we een afscheiding in de kooi gemaakt hebben omdat Nu-Yin niet meer met rust gelaten wordt en niet kan slapen of eten zonder dat Ginny haar achterna zit.

Wat betekent dit? Ik dacht eerst dat ze troost zocht maar dan op een rare manier....Is het opnieuw rangorde bepalen? Nu-Yin was altijd al de baas ondanks dat Ginny wel alles mag van haar...
    Ik vind het zielig voor beide maar kies nu even om Nu-Yin wat rust te gunnen. Als het niet minder wordt overweeg ik zelfs om Nu-Yin ergens, tijdelijk, onder te brengen bij andere zeugjes omdat dat oude omaatje zo'n oude dag ook niet verdient!

Hebben jullie tips voor mij?
    Bedankt, Patricia

2. Log in of registreer je om de geplaatste 8 reacties in dit onderwerp te kunnen lezen.
Laden...
Gelijkwaardige Onderwerpen - Raar gedrag cavia
  1. Caviahuis Dippies
    Reacties:
    4
    Bekeken:
    268
  2. bellocaaf.
    Reacties:
    3
    Bekeken:
    281