• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community met alleen sponsor advertenties.

Probleem met cavikinders

Sigrid1981

Beginnend
Lid
29 jul 2020
Reacties
27
Aantal Cavia's
2
Landen vlag
Ik ben Sigrid en trotse eigenaar van Sherlock en Watson.
Onze Cavikinders zijn eigenlijk voor mijn zoon aangeschaft, maar al snel kregen ze een mooie draadkooi met verdieping in de woonkamer.
Nu zit ik alleen met het volgende:
Het zijn twee broertjes, maar na een maand of 3 bleek toch dat Sherlock zijn broer echt terroriseerde, met de nodige schades aan Watson tot gevolg. Na een bezoek aan de dierenarts besloten om ze vanaf dat moment tijdelijk gescheiden te houden en te laten castreren, om ze na het herstelproces weer geleidelijk bij elkaar te brengen.
Dit proces lijkt echter tot nu toe nog niet geheel te lukken. Ze zitten nu ongeveer een week in hun ren (die middenin mijn woonkamer staat en daar niet eeuwig kan blijven staan) met een tralies scheidingswandje. Ze lopen hier vaak aan te trekken. Als ik het tussendeurtje open doe, lopen ze om en om achter elkaar aan en bespringen ze elkaar. Na verloop van tijd komt hier klappertanden en naar elkaar dreigen bij, en na een uur of 2 vliegen ze elkaar letterlijk in de haren dus doen we het deurtje maar weer dicht. Het lijkt erop dat ze beiden niet willen toegeven aan de ander.
Ik zou ze zo graag weer zover willen hebben dat ze weer samen in 1 kooi kunnen, maar het lijkt er nu meer op dat dit niet gaat gebeuren en dat ik alle tijdelijke oplossingen permanent moet maken, en ze dus ook nooit meer samen in hun mooie buitenhok kunnen (geen plek voor nog 1 op mijn balkon).
Heeft iemand tips voor ons? Ik ben bang dat ik anders voor een van de twee een ander huisje moet gaan zoeken...