Poliepen in blaas?

Suus29

Beginnend
Lid
18 dec 2012
Reacties
0
Hallo Allemaal!

Ik moet mijn verhaal even kwijt.. en misschien hebben jullie nog tips and tricks.
Ik maak me hele erge zorgen om mijn lieve eigenwijze caaf..

2 weken geleden begon mijn zeugje Angie (3.5 jaar) te piepen bij het plassen en poepen.
Ik keek in het hok en zag dat ze bloed had uitgeplast. Hier een foto van gemaakt en direct de dierenarts gebeld waar ik direct terecht kon met Angie.
Diagnose: blaasontsteking. Ik heb toen AB (weet zo niet meer welke) meegekregen voor 7 dagen en carpofen drops voor 5 dagen.
Dit is een week goed gegaan, hoorde haar af en toe nog wel eens piepen bij het plassen.. maar leek daarna pijnvrij.
Ondertussen ben ik overgestapt op spa blauw ipv kraanwater en science selective voer.

Na de kuur kwam de pijn eigenlijk al weer snel terug. Wederom de dierenarts gebeld en kon er afgelopen woensdag terecht.
In tussen tijd heb ik Angie carpofen drops gegeven voor de pijn, al leek dit ditmaal niet te werken en ging de pijn er dwars doorheen.
Wat me opviel dat ze ook als ze bij mij op schoot zat en ze keutelde ze met haar achterwerk omhoog ging, verkrampte en piepte van de pijn. De ene x harder als de andere x.
Ik vermoedde dat ze cystes had want ze begon ook ineens kaal te worden op haar buik.

Nou afgelopen woensdag met Angie weer terug naar de dierenarts.
Dierenarts voelde bij haar blaas en er kwam een duidelijk pijnkreet. Ze vroeg of ik een echo wou laten maken van Angie en zo gezegd zo gedaan. Had gelukkig 'kalmerende doekjes' meegenomen zodat ze wat rustiger werd. Dit had ik als tip gekregen van iemand die dat ook gebruikte, het leek te werken :)!
In eerste instantie kon de DA niets vinden, geen cysten etc. Dus we wachten tot haar blaas weer wat voller was, ze had namelijk net geplast.
Naarmate de blaas voller werd zagen we in haar blaas een soort sliert met een bolletje eraan dat leek vast te zitten aan haar blaaswand, even later zagen we er 2... leken wel 2 oorbellen..
DA dacht dat het stenen waren maar na de röntgenfoto die nadien gemaakt was bleek dat het geen stenen waren en zag alles er op de röntgen goed uit.
Het vermoeden is dat het poliepen zijn in haar blaas.
Ik heb nu enrobactin 2x daags 0.23 ml (14 dagen)en novacam kat 1x daags 0.46 ml (10 dagen) mee gekregen.

Ondanks alles bleef ze toch wel vrolijk rond rennen in haar hok en goed eten/keutelen.
Ik hoor af en toe nog zacht gepiep bij het plassen maar stukken minder.

TL;DR Angie heeft na alle waarschijnlijkheid 2 poliepen in haar blaas en heeft nu medicatie.
Ik hoop zo dat het goed gaat.. maak me erge zorgen om haar..

Hebben jullie nog aanvulling wat ik eventueel kan doen voor haar?! Of hebben jullie dit ooit zelf met een caafje gehad? Alvast bedankt!!